Zaterdag 10 juli

12 juli 2021 - Manoppello, Italië

Na de iets uit de hand gelopen wandeling van gisteren besluiten we vandaag met de auto op pad te gaan en een kasteel in Roccascalegna te gaan bezoeken. We hoefden niet meer langs winkels om kampeerspullen te scoren. De hoop dat we onze gasfles kunnen gebruiken deze vakantie hebben we opgegeven. De keren dat we iets koken maken we wel gebruik van de centrale keuken. We besloten een wat toeristische route te nemen. Alleen.... Wegafsluiting.... Dus stukje omrijden. Maar na een poosje pakte de navigatie de route weer op. Komen via een erg mooie route uit bij het kasteel. Erg mooi, helemaal met zulke achtergronden en uitzichten. Op de terugweg drinken we nog wat bij de snackbar waar we op de heenweg ook al wat hadden gegeten en gedronken. Praten wat met een Engels stel en komen tot de ontdekking dat het even duurt voor je goed Italiaans kunt spreken, zelfs als je er woont 🤣😀 Daarna terug naar "huis". Weer een wegafsluiting.... Die was wat lastiger te omzeilen maar gelukkig zaten de boodschappen in de koeltas. De laatste 20 minuten duurden uiteindelijk iets langer 🙈🙈 maar ook dat komt goed.... Althans.. Na paar keer draaien, stuk onverharde weg komen we weer bij een afsluiting... Hek stond niet helemaal op de weg dus we besluiten er langs te rijden, misschien betekent die 4 km die er staat wel dat het vanaf 4 kilometer is afgesloten en wij hoeven er nog geen 2.. We rijden heel rustig en beetje hobbelig maar geen volledig missende weg of pas gestort wegdek 😊 (en niemand die het zag ;-)) Terug op de camping drinken we wat en maken we ons klaar om uit eten te gaan in het dorp. Niet gereserveerd... Vragen of er plek is... Eigenlijk vol maar er komt een extra tafel naar buiten 😀👌 Erg lekker eten, voor herhaling vatbaar. Op de terugweg nemen we nog even afzakkertje in het café en vervolgens lopen we weer terug naar boven. Weer een mooie dag 😎😎