Wandeltocht - 9 juli

10 juli 2021 - Manoppello, Italië

We hadden bedacht dat we voorlopig nog geen lange wandelingen zouden maken. Eerst beetje wennen aan het weer en de heuvels. Maar paar bezienswaardigheden in het dorp bezoeken moest te doen zijn. We lopen naar de kasteelruïne, nadat we 2 keer terug moesten naar de camping... Eerst waterfles vergeten te vullen, toen kwamen we er op weg naar beneden achter dat we geen mondkapjes mee hadden... Ook wel handig om hier bij je te hebben (binnen moeten ze op) Warming up van een ruime kilometer hebben we gehad. De lift van Kevin naar het dorp slaan we af en dan begint ons tripje. Naar beneden, kopje koffie bij de sportsbar en dan richting het kasteel. Netjes aangegeven, mooie route. Eerst ook langs de weg maar ook hier weinig verkeer en dan door het bos naar boven. We zien een soort hertje wegschieten. Toch knap hoe die beesten klimmen. Boven genieten we van het uitzicht en we lopen terug. Redelijk bezweet komen we weer aan in het dorp. Brood bij Stephi is helaas al op. Dan maar voorverpakte croissants. Bij het andere café (weer allebei de cafés bezocht dus vandaag) bestellen we er wat te drinken bij. Dit café zit tegenover de winkel van Stephi die tot wij kwamen daar een biertje zat te drinken met Joseph (barman (bij de sportsbar bij de wedstrijd Italië - Spanje bracht hij drankjes rond), taxichauffeur (tijdens de voetbalwedstrijd van Engeland bracht hij iemand even weg), vader en verder.....geen idee wat hij doet maar hij rijdt in een hele oude Fiat en als wij bij het café zijn is hij er ook :-)) Na onze lunch gaan we terug in de richting van het kasteel om ipv rechts rechtdoor te gaan naar de abdij. Erg mooi en we waren precies op tijd om even binnen te kijken (en de man van de kiosk even te helpen en een doos met folders te dragen). Vanaf de abdij zouden we langs een zwemplek in de rivier naar de camping kunnen teruglopen, ongeveer 35 minuten lopen. Daar ging iets verkeerd...  Ipv 1 keer de rivier over, zoals in de beschrijving stond moesten wij 10 keer de rivier over/door en het was geen 35 minuten... Dus waarschijnlijk hebben we ergens iets gemist. Na ruim 1,5 uur gelopen (met af en toe geklommen en langs smalle randjes gebalanceerd) te hebben zien we bordje bar.... Gelukkig... Konden we onze watervoorraad bijvullen en wat kouds te drinken bestellen en even zitten. En toen...  Nog ruim een uur terug naar de camping...de lange wandeling was per ongeluk toch ontstaan...zal ongeveer kilometer of 20 zijn geweest... Vanavond geen wandeling naar het dorpje maar rustig avondje op de camping. De wetenschappers zijn niet thuis, we hebben nog wat ingrediënten voor een pastasalade en de koelkast is eindelijk koud. Vakantie 😎