Op een trap mensen kijken, een ferry-tocht en een voetbalwedstrijd….

21 januari 2024 - Mindelo, Kaapverdië

Op onze rustdag beginnen we met een erg lekker ontbijtje met oa wentelteefjes, toast, kruidenomelet, soepkom koffie, vers sapje…. 😋😋 Lekker rustig en dan het dorpje uit richting de grotere stad. Toch ook weer bult op en af, maar daar zijn we ondertussen aan gewend geraakt. We lopen over de weg maar het is redelijk rustig, goed te doen. En we zijn niet helemaal de enigen. In de stad aangekomen slalommen we een beetje en dan komen we aan op een soort hoofdstraat met een hele volle kerk en een barretje. Zonder terras maar er zaten wel mensen op de trap ernaast. Bestellen een biertje in een superkoude metalen beker en vragen of we ook buiten mogen zitten. Ja hoor. Leuk, beetje mensen kijken en dan vooral de geluidsman die een podium aan het opbouwen was…. Blijkt best lastig als je een spaghetti aan snoeren hebt om alle boxen op de goede manier aan te sluiten 🤣 hij schakelde hulplijn in…. Althans zo leek het. We verzinnen onze eigen verhaallijn erbij. Ze vroegen nog of ze wat tafeltjes neer moesten zetten maar niet nodig, zaten prima 😊 Ondertussen werd het tijd om wat te eten en we bestellen het nationale gerecht van hier, eindelijk na 1,5 week 🙈 , catchupa. 1 x met vis en 1 x met weten we niet, maar het was een soort worst. Allebei erg lekker. Na nog een koffie lopen we terug. Stamkroeg blijkt al open, dus daar drinken we nog wat. ‘S Avonds nog even wat eten en dan de volgende ochtend nog wat souvenirs scoren en terug met de boot naar waar het begon, Sao Vicente. Andere accommodatie deze keer, super chique…. Na het inchecken gaan we de stad in om wat te drinken, we weten de weg ondertussen een beetje. Op het terras spreken we 2 Nederlanders en zij weten waar we de volgende dag voetbal kunnen kijken. Kaapverdië-Mozambique, altijd spannend als je “eigen” land mee doet. Plan voor de volgende dag is daarmee ook duidelijk. Niet al teveel doen, stukje lopen en voetbal kijken. Blijkt best een leuk potje voor in het café te zijn en “we” winnen. Daarna nog even een wandeling naar plaatsje verder op, maar helaas weinig te beleven. Dus na een biertje en chips op een rand van de stoep lopen we terug. Wind tegen langs de zee…. Dus eerst douchen als we terug zijn. Nadat we gisteren erg lekker bij de Chinees hebben gegeten, eten we vanavond weer bij ander restaurantje. Overal lekker tot nu toe. Nog even een afzakkertje in de sportsbar en dan naar bed. Nog 2 volle dagen hier met wat meer wandelactiviteit gepland.