Dagje toeristje spelen

10 juli 2021 - Manoppello, Italië

Donderdag 8 juli... Weer 30+ voorspeld net als gisteren... Dus geen zware wandelingen maar met de auto erop uit. Konden we gelijk even langs de Decathlon om ons plan hoe hou je de koelkast koel met erg warm verder tot uitvoer te brengen... Nadat gisteren zelfs de boter IN de koelkast was gesmolten hadden we besloten de koelkast buiten de tent te zetten. Wij vonden het zelfs immers ook veel warmer in de tent dan buiten. Om te voorkomen dat de koelkast buiten in de zon staat, hadden we bedacht om een afdakje voor hem te halen. Na even zoeken hebben we een iets te groot doek gehaald met iets teveel stokken maar wie weet kunnen we hem zelf ook nog een keer gaan gebruiken 😀

Vervolgens op naar Chieti, oude stad, hoofdstad van de regio. Zoals in veel buitenlandse steden was het vinden van een parkeerplaats een beetje lastig maar uiteindelijk vonden we een parkeergarage. Bijna leeg...  Zelfs een bordje, trap naar de stad... Trap weg, roltrap vanaf het busstation dicht (en niet alleen 1 dagje ;-)) dus het werd wat omhoog klimmen, maar verder prima plek. We lopen wat rond, bestellen ergens kopje espresso met daarbij bakje meloen (ook hier weer lekker goedkoop... €1 voor echt goede koffie (dus nog goedkoper dan vorig jaar in Polen)) en verder op lunchen we met allebei een pastagerechtje. Leuk stadje, lekker dagje, geen last van de warmte gehad. Op de terugweg even langs een supermarkt om avondeten te scoren. Fruitsalade vandaag. De camping is ondertussen vol met een groep wetenschappers, veel lawaai waar we niks van snappen 😊. Wat we ook horen, is muziek in het dorpje. Dus we besluiten even te gaan kijken. Daar aangekomen was de muziek weg maar we gaan even op het terras zitten bij het ene café, daar kennen ze ons ondertussen. Daarna nog even bij het andere café wat gedronken met muziek op de achtergrond. Het leek op een soort van verkiezingsavond. Hele dorp leek uitgelopen. Erg gezellig. Dag later hoorden we van de campingeigenaar dat we al bekend waren in de cafés 🙈🙈😀