Wandelen in de buurt

22 juli 2021 - Manoppello, Italië

Nu alles weer is opgedroogd buiten besluiten we vandaag in de buurt te gaan wandelen. Er is nog een kerkje in de buurt dat we nog niet hebben gezien met daarbij ook mooi uitzicht. Omdat dinsdag pizzadag is, besluiten we niet te vroeg te gaan. Wellicht kunnen we na de wandeling gelijk een pizza bestellen, scheelt weer een heuvel op en af. Dus 's ochtends beetje kleding wassen en boodschappen doen, zodat we na de lunch richting het dorp kunnen. Eerst even kopje koffie met een glaasje water bij de sportsbar en dan beginnen we aan de klim. Kevin had ons nog een zelfgetekende kaart meegegeven voor de terugweg, zodat we soort rondje kunnen maken. De heenweg konden we de bordjes volgen. Weer erg duidelijk aangegeven 👌 alleen jammer dat ze waren vergeten te snoeien. Het eerste deel van het pad was vol met (prik)struiken over het pad, maar daarna was het een prima route. We klimmen in ongeveer een uurtje naar het kerkje. Heel stil.... En een sleutel in de deur om binnen te kunnen kijken 😍😍 Op zich niet een heel mooie kerk van binnen, maar de stilte en met zn tweetjes (en een paar vleermuizen) in zo'n kerkje op zo'n plek.... Werden we zelf toch ook stil van. Na een korte pauze buiten bij het kerkje volgen we Kevins route....alleen.... We moesten steeds verder klimmen en we hadden geen idee hoe ver het zou moeten zijn en we wilden wel graag in het dorpje uit komen en niet op de camping. Dus toch maar omgekeerd en zelfde weg terug tot we bij de weg kwamen. Daar volgden we de weg ipv het binnendoorpad. Toch iets anders, iets meer uitzicht en geen prikstruiken. We eindigden de route waar we begonnen waren, de sportsbar. Toen we van Kevin, kwam toevallig langs op de scooter, hoorden dat de pizzabus er om 7 uur zou zijn, twijfelden we even. Nog 2 uur te overbruggen.... Maar ja.. Anders was het teruglopen, uurtje bij onze tent wat drinken en weer terug... Tja... Toen kwam Jerry, een van de engelsen uit het dorp langs met de hond en hij zei iets van kom zo terug... Inderdaad, kwam bij ons zitten, dronken wat samen en toen kwam Angelo ook nog... Probeerden te praten met af en toe wat engelse vertaling van het Italiaans en Italiaanse vertaling van het Engels door Jerry. Angelo ging tussendoor even weg (snapten dat hij weer terugkwam want ondertussen kunnen we toch iets van italiaans begrijpen (praten kan echt nog niet 🙈😀, behalve een paar woordjes))en hij kwam terug met vers brood van de pizzabus en wat vleeswaren van Stefy. Brood werd door de barman even in stukjes gesneden, servetjes erbij en delen maar. Zo leuk 😊 Ondertussen was het half 8 geworden... Time flies when you're having fun... Pizzabus bleek echter volgeboekt tot 9 uur.... Maar... Restaurant was wel open konden ze ons vertellen (normaal niet op dinsdag, dus we hadden geluk 😀) Daar maar pizza gegeten en terug naar de tent.... Erg gezellige middag zo.