Dagje strand

22 juli 2021 - Manoppello, Italië

Maandag 19 juli... Na een rustige start en een klein buitje nog gaan we na een lunch met noedels (1 vd weinige niet italiaanse gerechten die je hier in de supermarkt kunt krijgen) besluiten we richting het strand te rijden. Daar is het toch net wat ander, als het goed is beter 😎, weer dan hier. We besluiten eerst even langs soort Madurodam te rijden, maar dan van de omgeving hier. Toen we ontdekten dat het binnen was, werden we al wat minder enthousiast... Maar ach, even kijken is wel leuk. Maar.... Niet gevonden 🙈🙈 auto stond ook niet helemaal goed geparkeerd dus niet verder gezocht en verder richting Pescara. Einddoel van vandaag. Daar vonden we mooie parkeerplaats aan de rand van het park, althans, er stonden wat auto's, er was schaduw en er stond niet dat je er niet mocht parkeren 😀 We lopen via het park richting het strand. Bij een strandtent drinken we wat, kregen er zelfs bordje chips bij. Lekker!! Want dat warme weer was wel even wennen weer 😊 Omdat het ondertussen bijna 3 uur was besloten we richting de likeurwinkel te gaan, die als het goed is vanaf 3 uur weer open zou zijn en dan de drankjes terug te brengen naar de auto en dan opnieuw de stad in te lopen. Op de weg er naar toe komen we langs het voetbalstadion. Staan wel mensen buiten en er is een man binnen. We wachten even, misschien kunnen we even kijken. Meneer vroeg in het italiaans hoe laat we hadden afgesproken 🤔 en toen nog wat dingen die we niet snapten... We konden duidelijk maken dat we graag even in het stadion wilden kijken. Dat kon niet... (Bleek dat ze hier ook covid testlocatie in het stadion hadden 🙈🤣 en dat iedereen daar voor kwam) Ondertussen was de drankenwinkel open gegaan, dus we kopen eindelijk wat lokale drankjes om te proberen, altijd leuk. Terug naar de auto en de plek waar we staan begint steeds meer op een parkeerplaats te lijken 😀 wel prettig idee. Dus we laten de auto staan en lopen terug richting het strand. Het havengebied is nog beetje uitgestorven en op de lange voetgangersbrug is heel veel wind maar wel mooi uitzicht. Aan de andere kant van het water lopen we richting het centrum, althans dat proberen we door achter een soort vangrail een autobrug te gebruiken.... Doen andere mensen ook, maar niet geschikt voor tegenliggers en de schroeven steken ook wat uit 🙈🙈 en... We zien op de brug dat het centrum toch aan de andere kant is.... Toch weer terug... Nou schampen we met onze andere kant een paar schroeven 🤣 Weer veilig beneden lopen we door het winkelgebied. Kunnen geen fotos meer maken want we vonden het belangrijker om genoeg telefoonbatterij over te houden om via Google Maps de auto terug te vinden. Maar dit deel van de stad was ook niet zo fotogeniek. Winkels en straat met veel mensen en auto's. We besluiten niet verder door te lopen en keren om, op zoek naar een restaurant... Helaas....zijn nog te vroeg, alles gaat pas om half 8 open.... Wel jammer. Zaten wel wat leuke plekjes tussen. We gaan proberen bij het strand iets te vinden en anders maar ergens wat drinken en dan weer terug. Maar gelukt, vinden een strandtent waar we wat kunnen eten. Helaas geen vis wat eigenlijk de bedoeling was maar de bruschetta (toch wat italiaans) en de hamburger met friet was ook lekker. Terug naar de camping... Het laatste stuk in het donker.... Klein beetje lastig, ziet het er toch net wat anders uit maar gelukt met een kleine omweg. We hebben opeens weer buren en schuine overburen en ook de rest lijkt aardig gevuld.

1. Paulien:
    22 juli 2021
    Wat heerlijk zo'n reis door Italië!!
    Je bent dan nu redelijk in de buurt van de Gran Sasso, daar is de natuur prachtig en kun je de berg beklimmen. Echt een aanrader 🤩
    Geniet!!
  2. Jurgen en Renate Baars:
    22 juli 2021
    Echt mooi hier inderdaad! Thx!