Dagje toeren

23 juli 2021 - Manoppello, Italië

Woensdag 21 juli

Nu we nog maar een paar dagen hier zijn, hebben we in ons boekje over de regio en op een aantal websites gekeken welke hoogtepunten we nog niet hebben gezien in de regio. 1 (eigenlijk 2) daarvan waren de meren van Scanno en San Domenico. In het boekje werd hier een mooie route langsop beschreven. Die besluiten we te volgen, maar eerst op het beginpunt komen.... Oh....richting Popoli.... Zouden we dan nu eindelijk eens niet uitkomen op de weg met een hek erop (maar goed ook want doorrijden zou betekenen dat je aantal meter lager op een andere weg uit zou komen...) Ah mooi, we gaan de andere kant op... Rond bord, rode rand, witte binnenkant... Tekst eronder... Jurgen zegt niet voor ons, wij zijn ook bestemmingsverkeer. Doorrijden dus en toen..... Afsluiting ... Geen duidelijke omleiding erbij. Lang leve Google Maps (navigeren doen we met de auto navigatie, houden we telefoon vrij om foto's te maken en zo nu en dan wat op te zoeken... Hierdoor missen we dus wel eens wat wegafsluitingen 🙈) Uiteindelijk komen we aan bij het beginpunt, vinden de mooie te volgen weg en inderdaad, niets teveel gezegd, overal mooi uitzicht en een erg mooie kloof. Bij een stop om wat te eten zien we nog 2 typische Abruzzen-honden.... Soort ijsbeerhoofd, vacht van een blonde labrador en dan veel groter. Het was een 3 maanden oude puppy (groter dan veel andere volwassen honden maar wel lief pluizig 😍) die ging kennismaken met een volwassen hond....leuk om te zien 😊 Verder op de route komen we langs het meer van San Domenico met heel erg mooi blauwgroen water en nog iets verder Lago di Scanno....in de vorm van een hartje als je hoog genoeg bent... Dat willen we even gaan bekijken.... Was nog een beste wandeling... En het hartje was beetje vaag maar voor het uitzicht op het meer en het plaatsje zelf was het wel de moeite waard en zo komen we toch ook nog weer aan de dagelijkse beweging. Na nog een stukje van de route te hebben gevolgd besluiten we terug richting de camping te rijden. Daar zaten we nog ruim 110 kilometer en 2,5 uur rijden vandaan. Het navigatiesysteem liet ons zo rijden dat het leek alsof we nog steeds een route aan het rijden waren... Zo voelt een terugreis niet als terugreis 👍👍 Uiteindelijk zijn we rond half 8 terug op een drukke camping, dus eten koken moet nog even wachten... Hadden ook de kip laten bevriezen in de koelkast dus we moesten sowieso nog even wachten. Het wordt kip met rijst en groenten en een currymix voor de verandering. Ook wel weer een keer lekker 😋 We kijken terug op weer een mooie dag 😍😍

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl