Thuiskomen in Bangkok

6 januari 2023 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Ons gevoel van 11,5 jaar geleden is er nog steeds. Wij houden van Bangkok 😍 Na de echte start van de vakantie (dus na de shoppingsessie) besluiten we niet al teveel gekke dingen te doen na zo'n lange (bijna 2) dag(en) met bijna geen slaap. We kijken wat rond in de buurt en bestellen een soort van borrelplank in een café (wel klein beetje Thais door de sate en loempia's 😃). Daarna nog even langs een Duits bierhuis. Om in de duitse sfeer te blijven kopen we op de terugweg nog een curryworst met friet, maar dan Bangkok-style. Pittige saus. Krijgen nog de vraag, more spicy. Even proeven... Ja kan wel...maar daarna komt de echte smaak pas hihi...  Maar het was lekker 😋 We gaan voor nog een afzakkertje in een cafe waar veel mensen zaten. Bleek dat we middenin een erg ingewikkelde pubquiz kwamen. Maar op zich leuke bar en een lekkere Duvel. (Ondertussen aangekomen op het station dus weer verder)

De Duvel hakte er aardig in, dus om 22.15 uur ging het lampje uit, nadat we weer terug waren gelopen naar het hotel. De volgende dag gaat de wekker op tijd in verband met de geboekte fietstour. Na een lekker ontbijtje met noodlesoep en wat yoghurt en fruit (er was nog veel meer keus maar noodlesoep als ontbijt 😋😋) lopen we een half uurtje naar de afgesproken plek. Onderweg verbazen we ons over van alles en nog wat maar het meest over de grote, mooie coffeeshops. Onder het genot van een lekker kopje koffie wachten we op de rest van de groep voor de fietstour, blijkt een gezellig Belgisch stel te zijn die we mogelijk volgende week nog een keer tegenkomen op het strand. Onder begeleiding van een erg leuke gids met nickname Eddy (zijn echte naam was veel te moeilijk) fietsen we door de stad. Wel goed opletten, wat een drukte af en toe 🤣 Dan steken we de rivier over... Wat een stilte en je ruikt de struiken haha. Daar fietsen we over smalle betonnen paadjes om uiteindelijk bij een gesloten restaurant uit te komen 🙈🙈maar Eddy weet de goede plekjes. We komen uit bij een heel leuk klein tuinrestaurant met gezellig Thais vrouwtje. We nemen met zn 4en de "flied" noodles, Eddy's recommendation en daarna krijgen we ook nog een specifiek Thais gerecht medium spicy om met ons vieren te delen. Allemaal lekker 😊 Daarna weer terug naar/door de stad, weer wennen 🤣 Later dan gepland parkeren we uiteindelijk onze fiets weer in de garage. Super dag! En zelfs een markt bezocht die we toch al wilden bezoeken, dus voor nu was het handig dat we de toer op de 1e volle dag deden, anders hadden we de markt misschien wel 2 x bezocht. Na de fietstour besluiten we onderweg de backpackstraat van Bangkok te bezoeken.... Alleen....staat deze niet op de kaart en zonder WiFi werkt Google Maps niet... Dus terug naar de garage bij de fietsen voor de WiFi 😃 We vinden Khao San Road en de dichtstbijzijnde metro en we gaan weer op weg. Daar aangekomen was het al gezellig druk. We gaan op een terrasje zitten, drinken een biertje, raken in gesprek met 2 Volendammers en dan horen we nog meer Nederlands, een gezin uit de vertraagde vlucht.... Zij vlogen 9 uur 's avonds en rechtstreeks, met bagage.... Dus 10 uur later dan ons vertrokken en 2 uur later aangekomen met spullen.....maar we redden ons prima zo. Levensles geleerd 😏 vaak neem je teveel mee. Ondertussen kijken we met zn allen naar een chinees die al een uur lachgasballonnen naar binnenwerkt.... Heel bijzonder. Ook dat kun je hier overal krijgen, maar dat slaan we ook maar even over. Uiteindelijk besluiten we een straatje verderop wat te eten bij een keukentje op straat, maar goed ook want bij het naar het toilet gaan binnen zagen we een rat wegschieten 🙈 Eten was erg lekker, drinken bestellen lukte niet, maar na de rat was het ook wel tijd voor iets anders. We vonden een tentje met live muziek, erg leuk. Terrasje, mensen kijken, beetje praten met mensen om ons heen en een dreigende straatverkoopster dat als we niks kochten ze ons zou vermoorden hihihi, maar was een grapje 🤣🤣maar toch wat gekocht 😃 goede tactiek, leuk vrouwtje. Uiteindelijk lagen we iets te laat in bed....zware ochtend maar ja we wilden toch wat zien.... We gingen voor iets niet heel bekends, een airplane graveyard.... Zag er heel bijzonder uit op internet. In een ander artikel zien we hoe we er het goedkoopste kunnen komen, daar gaan we voor, met een soort hop on hop off bus varen we voor minder dan een 1 euro ruim een half uur, lopen een stukje en toen.... Zagen we een groot braakliggend terrein. We grapten nog dat het daar vast was.... Dat bleek zo te zijn of in ieder geval, het was er niet meer... Alles opgeruimd volgens een slecht Engelssprekende bewaker.... Ai.... Over naar plan B, Wat Arun. Weer met de boot, toen met de metro, weer stukje lopen, erg de moeite waard deze tempel. Vervolgens met de ferry over, kleine omweg omdat de anti-blote benensjaal nog weer terugmoest maar daardoor wel erg lekkere koffie gevonden onderweg. Door naar nog een tempel maar vooral vanwege het uitzicht. Dat was zeker de moeite waard!! Hier moesten we overigens een anti blotebenen sjaal kopen, want geen leen-dingen, best mooi ding en multifunctioneel, alleen de knoop is vooralsnog niet los....🙈 kon gelukkig wel weer naar beneden 😃 Door naar Chinatown, wat een chaos, zelfs met stukje autovrije zone. We vinden in de buurt een terrasje en zijn getuige van een ruzie (gelukkig alleen woorden, wel veel en vaak terugkomend) tussen een Australische vader en een barman en een volwassen zoon en dochter die vader proberen rustig te krijgen.... Toestand.... De rest vd buurt zou de barman in ieder geval helpen, iedereen hield het in de gaten 😊 Daarna gaan we met de metro terug en bezoeken in de buurt van ons hotel nog een soort rosse buurt... De kraampjes op de stoep zijn er op aangepast... Heel bijzonder wat je hier op straat kunt kopen. Pictures not allowed. We gaan in een biergarten nog wat drinken en kijken rustig rond, als stel gaat dat prima. Moesten wel door strenge beveiliging. Tas laten zien, beetje voelen aan een zakje... What's that? Underwear... Oh ok, loop maar door 🤣 daarna terug naar huis. Morgen shoppen want geen bagage nog.

Dat hebben we vandaag dus gedaan, spullen voor de jungledagen zijn binnen. We hebben bericht gehad dat onze bagage vanavond aankomt in Bangkok. We hebben ons strandhotel doorgegeven, dus als het goed is liggen onze spullen maandag daar 😊 Gaan nu zo boarden voor de nachttrein met als eindbestemming jungle. Kan zijn dat we voorlopig even offline zijn dus 😊😊

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annie Bruntink:
    6 januari 2023
    Weer genoten van dit reisverslag. Geniet lekker verder samen - xxx
  2. René Hofs:
    6 januari 2023
    Wow wat gaaf bijna jaloers 😉 heerlijk hoor geniet er lekker van samen. Na deze mooie vakantie gaan we spoedig weer afspreken voor een lekker 🍻🍻😉
  3. Jurgen en Renate Baars:
    10 januari 2023
    😃👍🏻 gaan we doen!
  4. John Huisman:
    6 januari 2023
    Wouw wat een belevennis. Jullie zullen af en toe wel moe zijn. Maar heerlijk om te lezen van jullie vakantie trip. Heel veel plezier samen
  5. Jurgen en Renate Baars:
    10 januari 2023