We zijn weer thuis

27 augustus 2022 - Doetinchem, Nederland

Na totaal 5620 kilometer en een terugreis van 3 reisdagen van totaal 31 uur zijn we vrijdag aan het eind van de middag weer thuis. Gelijk volop actie nodig.... Wassen, boodschappen, eten koken en naar het stadion. Met als gevolg dat je bij thuiskomst na de enigszins teleurstellende wedstrijd haast niet meer beseft dat je 's ochtends past bent vertrokken uit München 😃....

Over dat laatste stukje reis gesproken..Nadat we dan eindelijk Montenegro in zijn gekomen, gaan we op naar de volgende grens, die van Bosnië. Daar hoeven we gelukkig maar een half uur te wachten in plaats van het kleine uurtje bij Montenegro. Douanebeambten maken nog even een praatje waar we heen gaan en vandaan komen en we kunnen op naar de volgende grens, die van Kroatië. Dat ging gelukkig snel en vanaf dat moment hadden we ook een echte snelweg met een maximumsnelheid van 130 km/uur en lekker rustig. Onze overnachtingsplek lag in een plaatsje kort aan de snelweg. Ideaal. In een klein plaatsje in de buurt van Split, Dugopolje. Via Google Maps hebben we de locatie gekregen, anders konden we het kamertje niet vinden dacht de eigenaar. En inderdaad, dat was het geval. Nu met kaartje wisten we dat we een super smal weggetje in moesten. Hadden we anders waarschijnlijk niet eens geprobeerd 😃 De vader van de eigenaar heet ons welkom, laat ons een in het Engels vertaald introductietekstje horen en dan kunnen we op zoek naar een restaurant. We hadden niet veel Kroatisch geld meer, omdat we pas later deze stop hadden bedacht, dus een restaurant waar je kunt pinnen zou handig zijn en anders een pinautomaat in de buurt. Blij dat we vandaag toch nog beetje beweging hebben, gaan we richting het restaurant waar de meeste gasten gaan eten.... Je kunt er pinnen... Alleen keuken zit dicht.... Ai.... Dan maar verder zoeken. Gelukkig vinden we iets, want zo veel restaurants zijn er niet hier.... Heel rustig maar we kunnen eten en hoeven niet cash te betalen. Vandaag zijn we snel tevreden 😃 Eten smaakte prima, op de terugweg maken we onze laatste kuna's op in de supermarkt, zodat we de volgende dag ontbijtje hebben en nu een toetje. Terug naar onze kamer, toch nog ruim 8 kilometer gelopen.

De volgende ochtend gaan we na een goede douche en een ontbijtje om 7.20 uur verder voor de laatste etappe. Weer 4 landen vandaag. Hier geen wachttijden meer bij de grens. Veel snelweg, niet allemaal, maar rijdt aardig door. Af en toe wat kleine oponthoudjes maar kwart over 6 zijn we bij onze stop in München, voor mij bekend terrein vanwege de Oktoberfesten. Ook onze slaapplaats is bekend, komen er jaarlijks langslopen op weg naar de metro. Altijd voldoende parkeerplaats en als wij er eten is er altijd plek.... Op een mooie zomeravond op woensdag is dat toch iets anders.... Parkeerplaats vol, dus maar langs de straat parkeren na eerst parkeerapp te downloaden (gelukkig hebben we weer internet op de telefoon 😉) en in de biergarten vinden we met moeite nog een plekje. Maar verder alles prima. De kamer was voorzien van alle basisbenodigdheden. Na een goede nachtrust en uitgebreid ontbijt gaan we de stad verkennen. Met de metro naar het centrum en dan beetje rondlopen. Ik zie dingen die ik de 9 vorige keren dat ik hier was nog nooit heb gezien 😃 Het blijft een mooie stad. Aan het begin van de middag vinden we een grote zelfbedieningsbiergarten in een soort park. Hier komen we niet meer weg. We lunchen samen met 1 portie curryworst met friet en drinken "een biertje", spelen paar potjes Qwixx en kijken mensen. Topmiddag, ook al is de rondleiding die ik van plan was te geven niet helemaal gelukt hihi. Misschien samen nog maar eens terug. Uiteindelijk met de metro inclusief mondkapje terug naar onze slaapplek, nog even wat eten en dan vroeg naar bed. Morgen laatste etappe om dan dus uit te komen bij het begin van dit verhaaltje.

Wat een toffe vakantie was dit. Veel nieuwe mooie herinneringen gemaakt 😍😍 Tot een volgende keer 😉 bedankt voor het volgen en jullie reacties

1. A .v.d.B:
    27 augustus 2022
    Welkom thuis net op tijd voor de brummense kermis goede timing geniet nog van het weekend wij hebben weer van jullie reisverslag genoten
  2. ALFRED:
    27 augustus 2022
    Dank jullie wel voor de mooie reisverhalen
    Bijzonder land ....Albanië