Opnieuw in Kroatië

1 augustus 2022 - Karlovac, Kroatië

4 jaar geleden zetten we voor het eerst voet aan de grond in Kroatië en nu komen we weer terug. We zochten een handig plekje om te overnachten. Dat is gelukt. Leuk kamertje met terrasje en een priveparkeerplaats. De reis er naar toe verliep redelijk voorspoedig zodat we uurtje eerder dan gepland op de plek van bestemming waren. Van te voren in een berichtje in het Engels gevraagd of het een probleem was, in Kroatisch reactie terug. Lang leve google translate (voor beide partijen 😉) We besloten richting het centrum te lopen en kwamen langs wat gezellige terrasjes aan het water, maar helaas, we hadden nog geen kuna's.... Dus eerst op zoek naar een pinautomaat en toen naar een leuk terras. Gelukt. Alleen jammer dat de shift van de ober er snel op zat. De nieuwe ober wist ons tafeltje niet te vinden. Dus na 1 drankje weer verder, op zoek naar het centrum. Dat viel nog niet mee, maar uiteindelijk gelukt. Het was er wel echt zondag.... Super stil op straat en lang niet alles open, maar we vinden nog weer een terras met wederom 1 rondje goede bediening en toen was het weer klaar. De mensen naast ons zijn uiteindelijk maar vertrokken zonder iets te bestellen. Om voor onze volgende reisdsg wat te eten te hebben besluiten we een supermarkt te zoeken, zowaar 2 geopend op zondag. We gaan naar de Kaufland. Erg mooie grote moderne winkel met zelfscan na afloop. Alleen even niet aan gedacht dat we dan ook broodjes moesten vinden die we hadden gekozen van de bakkerij-afdeling. Na alle schermpjes te hebben geopend vinden we de goede (dachten we.... Zojuist ontdekt dat het toch geen pecanbroodjes waren 🤣) en we betalen en stoppen alles in de meegenomen tas. Past (bijna) precies 😀. We eten in de buurt bij een soort snackbar (gewone restaurants zijn lastig te vinden, ze hebben vooral veel cafés zonder eten), smaakte prima en ondertussen hadden we uitzicht op wat mussen en duiven die probeerden het brood dat op de grond lag mee te nemen. Ging niet zo goed haha. We lopen vervolgens terug naar ons kamertje (totaal toch bijna 10 kilometer gelopen vandaag) en spelen buiten nog een paar potjes yahtzee. Vakantie he, hoort erbij 😀 Morgen verder naar Dubrovnik.