De eerste stop

31 juli 2022 - Regensburg, Duitsland

Omdat we toch een klein beetje bang waren voor veel files bij vertrek op zaterdag besloten we aantal weken geleden om een dagje eerder te gaan. Na wat zoeken voor overnachtingsplekken kwamen we toch uit bij het hotel dat we al hadden geboekt voor de zaterdag. Er was gelukkig nog een plekje, relaxed 2 nachten op 1 plek in dezelfde kamer. Het plan was om vrijdag rond 7 uur te vertrekken. 6.59 uur zaten we in de auto. Traditiegetrouw kilometerstand opschrijven in notitieboekje, tank volgooien en gaan. Het liep allemaal redelijk voorspoedig op een half uur vertraging na door een voertuig met pech. Af en toe even stoppen voor koffie, benzine en wat te eten en verder muziek luisteren, rondkijken, klein beetje navigeren en natuurlijk opletten (en gas geven en sturen door de chauffeur). Bij Nürnberg kwam ik opeens de melding op het navigatiesysteem 1 uur 40 minuten vertraging.... Ai..... Kaart erbij, Google Maps erbij, snelweg af. Gelukt..... Scheelde een uur. 10 voor 4 bij ons hotel aan de rand van de stad. Mooi knus kamertje op de tweede verdieping van een aan de buitenkant niet al te mooi gebouw. Maar hotel zelf was prima. Leuk dakterrasje en ontbijtzaaltje en vriendelijk personeel. Paar spullen uit de auto en de stad in. Ongeveer 20 minuutjes lopen. Lekker, na een dag zitten. Omdat we de volgende dag de hele dag hebben besluiten we om deze avond niet al te veel te bekijken en nu gewoon alleen ergens wat te drinken en te eten. Dat werd allemaal op 1 plek bij een brouwerijtje met traditionele Bayerische menukaart. Personeel met lederhosen. Alleen jammer van de regen in de biergarten, dus het werd binnen eten. Na het eten terug naar het hotel en op tijd naar bed. Half 9 de wekker om te kunnen ontbijten. Klein ontbijtbuffetje, prima begin van de dag. Na het ontbijt wandelen we rustig richting de Altstadt. Rond 11 uur komen we aan bij de oudste worstenkeuken ter wereld (zeggen ze). Terras is al goed gevuld met bierdrinkende en bratwurst-etende mensen maar er is nog een plekje. Je kunt proeven dat ze vaker worstjes hebben gebakken 😀, erg lekker!! Ondertussen is een aantal gasten op het terras die toevallig (? ) hun muziekinstrument hadden meegenomen begonnen met zingen en muziek maken. Groot feest zo 's ochtends. Hier op het terras zagen we FC Köln-supporters. We zoeken op wat ze hier komen doen... Ah voetbal kijken, bekerwedstrijd tegen Jahn Regensburg. Ondanks dat het zo gezellig was op dit terras toch maar na 1 drankje verder gegaan en beetje rondkijken in de oude stad. Erg mooi! Bij een volgende stop proberen we via internet of er nog kaartjes voor de wedstrijd zijn. Kaartjes wel maar bestelling gefehlt.... We besluiten onze sightseeing te beëindigen en richting het stadion te lopen. Daar is de kassa open en we kopen 2 kaartjes voor staanplaatsen. Naast de harde kern van Jahn. Topplek en we 😉 winnen na penalties. Leuke wedstrijd. Op de terugweg nog even wat eten en weer op tijd naar bed ivm de volgende etappe, op naar Kroatië morgen (zo dus)  (en omdat we na ruim 17 kilometer wandelen en 12 uur op pad zijn geweest toch ook wel een klein beetje moe zijn 😀) Tot in Kroatië 😚