Kokopelli

10 juli 2021 - Manoppello, Italië

Na een goede nachtrust rijden we om 5.39 uur snel achter een andere auto het hek door van de parkeerplaats (wel handig, afgeschermde parkeerplaats maar we voelden ons beetje bezwaard om zo vroeg een nummer te bellen om het hek te openen 😀). Het is nu al mooier weer dan gisteren... We zitten weer snel op de snelweg. Zeker een aanrader voor een overnachtingsplek mits het naastgelegen restaurant open is (maar zelf koken kan ook). Het is al best druk op de weg maar zonder file rijden we Milaan voorbij. Het wordt weer wat rustiger tot de volgende grote stad Bologna en de kust....Daar is wel wat oponthoud, maar goed, het is mooi weer en we weten dat we tussen 9 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds kunnen inchecken op de camping. Met 650 kilometer te gaan vanaf half 6 's ochtends moet dat lukken. We zorgen dat we onderweg genoeg drinken en eten en ook dat we nog wat hebben als we aankomen op de camping. Daar is nl. geen gelegenheid om iets te kopen. Wel een ervaring hoor, ontbijtje op zn italiaans, staand aan de bar tussen 2 plastic schotjes koffie met een gevulde croissant 😋 We moesten steeds dezelfde weg volgen, tot ongeveer 30 kilometer voor het einde. Daar begint het geslinger. De navigatie geeft een route aan die we met kaartlezen nooit gekozen zouden hebben, want de regel...." Geen witte wegen op de kaart" geldt nog steeds (met de kennis van nu.... Soms toch onvermijdelijk hier 😀) Erg leuk om te rijden en we zijn blij met de Honda 1.5 V-Tec Turbo motor ipv de Toyota Hybrid... Uiteindelijk zien we dan het bordje Kokopelli Camping.....1e versnelling en omhoog.... We snappen nu ook waarom de camping niet zo geschikt is voor caravans 😊 We worden vriendelijk welkom geheten door Jacqi, een Engelse, die samen met haar man Kevin aantal jaar geleden Kokopelli Camping is begonnen. Krijgen korte rondleiding langs toiletgebouw, centrale keuken, ruimte met koelkasten om te gebruiken, gevulde koelkast om drinken te kopen en dan ons plekje... We wilden graag stroom en daar was 1 plek het meest geschikt voor, hoekje van het veld met uitzicht op de heuvels. Prima plek!!

We beginnen met uitpakken en opzetten.... De oefening op vrijdag heeft iets geholpen maar er was toch wat weggezakt sinds de vorige keer 5 jaar geleden.... Maar uiteindelijk staat ie na 1 uur en 3 kwartier, beetje kreukelig maar wel strak. Als de binnenkant ook klaar is gaan we boodschappen doen, naar een grote supermarkt, wel minstens 20 minuten rijden. Altijd leuk, boodschappen doen op vakantie. We kopen de basis voor de eerste paar dagen en de rest komt een andere keer of in het dorp wel. Aan het eind van de middag, begin van de avond heeft Kevin onze stroomaansluiting met verloopstekker gefikst. Dus ook dat geregeld. Het enige dat nu nog mist is de gasaansluiting...alles mee alleen past de gasdrukregelaar niet op de nieuwe gasfles.... Niet gecheckt van tevoren 🙈 Maar met de gezamenlijke keuken redden we ons wel voor vanavond. Dus..... Vakantie is begonnen 😎😎 oja.... Het is hier bijna 30 graden....en de drankjes die je tegen betaling (geld stop je in de honesty box) kunt pakken zijn heerlijk koel 😊

1. Benno baars.:
    10 juli 2021
    goed te volgen verslag ik denk ook een mooie omgeving fijne vakantie voor jullie.
  2. Jurgen en Renate Baars:
    13 juli 2021
    Dank je wel! Inderdaad erg mooi hier
  3. ALFRED:
    11 juli 2021
    Leuk om weer het reisverslag te volgen
    Vanavond natuurlijk voetbal kijken in een van de cafeetjes
    Fijne wedstrijd jullie
  4. Jurgen en Renate Baars:
    11 juli 2021
    Zeker! Blauw shirt aan 😀 dank je!