Kennismaking

10 juli 2021 - Manoppello, Italië

Na een nachtje wennen op het luchtbed beginnen we de dag met een gezond ontbijtje (yoghurt, muesli, fruit in de yoghurt en fruit na afloop en natuurlijk koffie). Vervolgens besluiten we het dorp te verkennen. Dat was een van de weinige wensen die we hadden voor het uitzoeken van een camping.... Op loopafstand van een dorpje... Kleine 2 kilometer lopen...goed te doen. Beneden aangekomen bestellen we kopje koffie bij een cafeetje (mmmmm..... fijn land, Italië) en kijken wat rond... Vinden via Google Maps supermarktje... Heel klein uithangbordje. Allimentari di Stephi....Stephi is een vriendelijk alleen Italiaans sprekende vrouw (of misschien was Stephi wel haar oma ofzo, maar voor ons heet ze Stephi 😀) maar met beetje wijzen scoren we een lunch en nog wat te drinken. Dat nemen we mee terug naar boven naar de camping... Dat is een stukkie zwaarder dan naar beneden maar ook dat lukt....goede conditietraining 😀 Het verse brood met beleg smaakt prima. Rest van de middag lekker rustig acclimatiseren... Het is 30+, voor de mensen hier ook erg warm. We maken zelfs nog even gebruik van het zwembad. Voor de avond hadden we het plan gemaakt om het dorpje in te gaan om voetbal te kijken. Kevin gaf ons nog de tip om pizza te halen bij de pizzabus, mag je zelfs meenemen het terras op.... Dat vonden we beetje vreemd dus die besloten we op het plein op te eten en daarna naar het cafeetje van 's ochtends te gaan. Was nog lekker rustig en we begrepen dat er buiten tv kwam te staan. We hebben een mooie plek te pakken. Langzaam stroomt het terras vol. (En inderdaad, mensen nemen pizza's mee en eten ze daar op 😀) Bij aanvang van de wedstrijd werd zelfs het volkslied een beetje meegezongen door een hele grote Italiaanse man voor ons 😍 De Italianen hier spreken over het algemeen weinig Engels maar zijn erg vriendelijk. Af en toe maken ze contact met ons, vooral de tafel voor ons. Na de overwinning op Spanje is het natuurlijk 1 groot feest. We besluiten nog even mee te genieten en wat te drinken (tussendoor hebben we via social media meegekregen dat Peter R. de Vries is neergeschoten.... Wat een verschrikkelijke wereld is het soms 😢 maar hier op dit moment is niemand daar mee bezig). We krijgen wat rode wijn mee (wat ze hier drinken als bij ons kannen bier). Nieuwe glaasjes worden bij gezet, wijn wordt ingeschonken, ijsblokjes erbij... En dat samen met de pizzapunt, de kaas en het flesje olijfolie dat we krijgen leidt ertoe dat we Kevin, de campingeigenaar, vragen om ze in het Italiaans te zeggen dat ze zondag bij de finale van ons wat te drinken krijgen :-) Ondertussen hele gesprekken tegen ons haha. Wat een leuke mensen. We lopen terug naar de stille, donkere camping. Het is over de weg maar het is hier zo rustig, overdag en 's avonds, dat dat geen probleem is. Missie geslaagd, dorpje op loopafstand :-) Woensdag gaan we met de auto naar de Obi om op zoek te gaan naar een gasdrukregelaar. Verder bezoeken we een kustplaatsje (visrestaurant 😋😋 en een gelataria 😋😋) en een wijnmakerij... Die laatste was lastig binnen te komen, omdat onze temperatuur te hoog was... Vind je het gek.... Verder dachten we dat daar misschien een rondleiding zouden kunnen krijgen maar het was vooral een winkel en een chique maar uitgestorven feestlocatie tussen de druivenstokken (maar de wijn smaakt goed) De gasdrukregelaarmissie is mislukt.... Niet de goede aansluiting hier...maar goed.... We redden ons wel met de gezamenlijke keuken en een bijdrage voor het gasverbruik in de honesty box (mooi systeem, hoop dat dit voor iedereen werkt en vertrouwen niet wordt beschaamd). 's Avonds lopen we weer naar het dorp om Engeland te zien voetballen. Dit keer in het andere café. Weer zo'n lange avond met verlenging. Op de terugweg stopt er een auto naast ons... De cafe-eigenaar en zijn vrouw....ze geven ons een lift naar boven 😀.

NB: we verblijven in Serramonacesca.... Is niet te kiezen bij locaties 🤔