Onderweg

10 juli 2021 - Como, Italië

We hadden van tevoren appartementje geboekt in Guanzate en via whatsapp informatie gekregen van de verhuurster, inclusief de menukaart van een restaurant in de buurt. Via whatsapp gereserveerd, gezegd dat we de menukaart al hadden gezien toen werd aangegeven dat hij deze wilde sturen... Maar het was de bedoeling dat we het eten vast zouden bestellen.... Oh... Ok... Gedaan en helaas, pas vanaf 7 uur open... Toch bijna 2 uur wachten. Wel jammer dat we alleen onze reiskleding bij de hand hadden. Maar goed, misschien zijn ze ook wel gewoon blij met gasten en de kleding was niet vies ofzo, maar normaal niet iets om aan te doen naar een restaurant en al helemaal niet als het maar een graad of 18 is en beetje regenachtig (korte broek van joggingbroek-stof, zit wel erg lekker 😀) Toen we waren opgefrist en het wat droger werd besloten we beetje rond te lopen. Wellicht konden we ergens wat drinken in de buurt. We kwamen langs het restaurant , hé toch al open... Oh nee feestje... Daarom konden we pas om 7 uur terecht natuurlijk....oh... Weer regen.... Toch maar weer terug naar de kamer. Toen het 5 voor 7 was besloten we om weer te gaan, toch handig zo'n restaurant in de buurt (verder was er ook niets). We proberen uit te leggen dat we gereserveerd hadden, man keek wat glazig... Keek in de agenda en we konden plekje uitzoeken. Lekker buiten op overdekt terras. En toen kregen we een menukaart....huh... we hadden toch al besteld ??? ... Bij het openen van de menukaart deden we een ontdekking... Compleet anders dan die we hadden gezien via whatsapp...langzaam maar zeker begonnen de kwartjes te vallen....We zaten in het verkeerde restaurant, het doorgegeven restaurant zat op kwartier rijden... We hadden ondertussen al drinken besteld en na een lange dag auto (van 5 tot half 5) ook geen zin meer om weer te rijden. Dus wat heen en weer geappt met het restaurant en de verhuurster en met veel excuses reservering (en de bestelling 🙈🙈) geannuleerd. Achteraf gezien was dit restaurant een erg goede keuze... Leermomentje.... Eerst zelf even kijken en letten op namen van restaurants en als daar verschil in zit even checken 🤣🤦 Na een erg lekker 3-gangen menu waren we met 2 minuutjes weer in onze kamer en op tijd naar bed. Wekker op 5 uur, zodat we op tijd kunnen vertrekken. Deze keer lukt vroeg slapen wel :-)