Foutje en vakantievibes 😎😃

12 januari 2023 - Ao Nang, Thailand

Terwijl we na de vroege lunch vanuit de jungle elkaar een beetje aan zaten te kijken, wanneer gaan we weer verder, komt er iemand vragen: Paradise Resort?? Dat was onze vorige locatie en daar hoorden bepaalde afspraken bij, dus we steken onze hand op. Ao Nang?? Ja, daar moeten we heen.... Kom mee.... Oh ok.... Daag groep, was gezellig, veel plezier nog 😃😃 We vragen de chauffeur even of hij onze andere tas ook heeft... Ja hoor, staat achterin de bus. Top, dat scheelt een stukje rijden. Ipv 2 uur opgehaald bij het resort met de boomhutjes is het nu half 12 en al een stukje de goede kant op. Chauffeur checkt bij ons de hotelnaam, Cha Da? Ja, dat zit wel in de naam. We rijden in een mooi gepimpt busje een kleine 2 uur richting de eindbestemming Krabi. Kijken ondertussen naar buiten, wijzen elkaar bijzondere dingen aan onderweg en zijn blij dat we gewoon weer lekker met zn 2tjes zijn hihi (dan voelt het in ieder geval niet meer dat er een soort van spreekverbod is in een busje haha) Langzaamaan komen we in de bewoondere wereld en zien we Cha Da staan. Chauffeur rijdt bijna de verkeerde kant de oprit op, oops zegt hij 😃, stukje achteruit, goede kant er op, uitstappen, bagage eruit, bye, thank you en inchecken.... We geven paspoort af en ze gaan zoeken naar onze gegevens... Ze willen ook graag de voucher zien.... Dan moeten ze beetje lachen.... We zijn afgezet bij het verkeerde hotel, er is nog een Cha-Da hotel in Ao Nang.... Daar moeten we heen... Oeps.... Op de voucher van de geplande transfer staat telefoonnummer van de reisorganisatie, daar belt receptionist heen om te vertellen wat er is gebeurd. De chauffeur zal worden teruggestuurd. 1 voordeel hier....ook al zijn ze onderweg met een volle bus mensen, chauffeurs nemen gewoon de telefoon op 🙈 nu blijkbaar ook want nadat we een poosje hebben gewacht komt het gepimpte busje weer aan rijden... Chauffeur stapt lachend en verontschuldigend uit en helpt de bagage weer inpakken. En we gaan weer verder. Het was te ver geweest om te lopen met bagage, toch nog ongeveer 10 minuten rijden. We komen weer bij een hotel uit maar nu checkt de chauffeur even of het klopt voor hij wegrijdt, leermomentje voor hem 😃 Maar het klopt nu wel. We checken in en na een verfrissend welkomstdrankje en een uitleg over toertjes die je kunt boeken, een privestrand waar je met een busje naar toe kan worden gebracht en weer wordt opgehaald als je een dag van tevoren reserveert en 2 zwembaden in het hotel kunnen we naar onze kamer. Heel mooi groot, we kijken uit op het zwembad en in de verte zee en rotsen en tussenin een bouwput. Niks mis mee, hier kunnen we ons wel een weekje redden. De bagage was nog niet gebracht, maar ze verwachten het eind van de middag, begin van de avond (zal wel te maken hebben met vaste vluchttijden). Voorlopig redden we ons nog wel zo. We kijken wat rond in het hotel en daarna gaan we de straat op. Het is een super toeristische plaats met aan weerszijden van de weg overal restaurants, bars, toeristenwinkels, mini-excursiebureaus en massagesalons en af en toe een supermarktje, drogist, apotheek, dokter en een pinautomaat. Maar het ziet er gezellig uit. We gaan ook even bij het strand kijken. Daar is ook een overtocht te regelen naar een erg mooi strand in de buurt, achter een rots dus alleen per boot te bereiken. Vandaag gaan we niks meer doen behalve af en toe wat eten en drinken en een extra drankje omdat het te?hard regende om de straat op te gaan. 'S Avonds is op veel plekken livemuziek. Best een beetje vergelijkbaar met Puerto del Carmen op Lanzarote waar we een jaar geleden waren. Leuk! Bij terugkomst in het hotel zien we onze bagage liggen 🤗🤗 we nemen het snel mee naar de kamer. Fijn zeg! De volgende ochtend kunnen we dan eindelijk weer kiezen wat we aan doen 😃 Besluiten na het ontbijt wat dingen te regelen. Brengen de lange broek en trui naar een wasserette, zodat dat alvast weer klaar is voor de terugweg, reserveren de bus voor een dagje strand en we boeken een toertje via het hotel naar een eiland in de buurt waar je verschillende dingen kunt bekijken / doen. Vervolgens verkennen we de omgeving, vinden we een tentje met erg lekkere koffie-to-go en slaan wat te eten in voor het stranddagje. We willen nog een biertje halen voor op de hotelkamer, maar we zijn een minuut te laat. Tussen 2 en 5 uur s middags kun je geen alcohol kopen in de supermarkt 🙈😃 De rest van de middag zwemmen we en we relaxen wat met een Netflix-serie om dan aan het eind van de middag weer de straat op te gaan. Fijn, vakantie 😃😎 We gaan weer naar hetzelfde barretje als we gisteren waren, de Dream-Bar. Lekkere drankjes, leuk barvrouwtje, (frustrerende) spelletjes en meerdere klanten. Eigenlijk echt op straat en ook nu gaat het weer regenen, beetje inschikken zodat iedereen onder het afdak kan zitten. We blijven maar even wachten nog. Deze bui was alleen wat langer dan die van gisteren dus we wachten hem niet helemaal af, want we hebben wel een beetje trek gekregen onder hand. We besluiten om deze keer wel te eten bij een wat sfeerloos ogend restaurant die we gisteravond bewust voorbij zijn gelopen. Goede keus blijkt, enerzijds omdat het snel weer veel harder gaat regenen en anderzijds omdat het eten heel erg lekker was. We nemen vanwege de regen ook nog maar een dessert en een koffie 😃 uiteindelijk wordt het echt droger en kunnen we weer stukje verder. Bij een reggae-bar nemen we nog een drankje onder het genot van live muziek, gecoverde reggae en rock. Erg leuk maar toch best vermoeiend vakantie dus het wordt geen nachtwerk. De tweede volle dag hier gaan we met het hotelbusje naar het strand. We hadden begrepen dat het op 7 km lag, maar we waren toch ruim een half uur onderweg.... Thaise kilometers weer waarschijnlijk 🤣 maar het was de moeite meer dan waard. Heel rustig strandje met ligbedden, parasols, bomen, kleine bar/restaurant, massagemogelijkheid en douche en toilet. Zandstrand omringd met rotsen, rustig zeewater. Super! Af en toe gaan we de zee in, kijken beetje rond, lezen een boekje en tussen de middag goede lunch. Topdagje. Aan het eind van de middag weer naar de Dream-Bar. Hebben ondertussen de spelregels van het dobbelspel Jackpot dat daar ligt opgezocht dus nu kunnen we het echt spelen. Wie weet lukt het over een paar dagen ook om de kubus die er ligt weer echt kubus te maken ipv allemaal blokjes aan een touwtje 😃 Ook geen regen vandaag. Erg gezellig weer. We eten vandaag weer bij het restaurant van de eerste avond, omdat hetzelfde leuke bandje er weer speelt. Zo opstaan en klaar maken voor een vrije dag hier. We hebben bedacht om naar de olifantenopvang te gaan lopen. Beetje beweging is wel lekker, zelfs met 30 graden en gevoelstemperatuur van 36 😊😎

1. Maria:
    12 januari 2023
    Tsja tijd blijft een dingetje in Azië maar wel fijn dat alles weer op zijn pootjes terecht gekomen is inclusief bagage😁.
    Nu lekker genieten en ontspannen😘