Olifantjes en een ontsnapte geit

14 januari 2023 - Ao Nang, Thailand

We gaan dus wandelen vandaag (twee dagen geleden). Richting de olifanten, de andere kant op als het koffietentje van 2 dagen eerder, dus onderweg ook op zoek naar een koffie-to-go. Helaas.... Het tentje waar ze warme koffie zouden moeten hebben is net open, waardoor het apparaat niet warm is en bij de volgende zien we net op tijd dat het cups zijn.... Dan maar een vers fruitsapje. Zonder suiker... Limoensap zonder suiker is blijkbaar raar, want er zat al een schep suikerwater in voor de collega kon ingrijpen, maar net op tijd voor een tweede soeplepel in ging... En de smaak was nog redelijk puur 😊 Het sapje van (reuzen)passievrucht was ook erg lekker. Soort pure slushpuppy's 😋😋 We lopen verder en verder. Herkennen iets van de route naar het strand van gisteren..zo komen we ook weer langs een soort park met een groene baan er door heen gelegd. Nu kunnen we kijken wat het is. Het blijkt een fietspad..... Waarom?? 😱🤣 we hebben de afgelopen dagen hier nog geen 5 fietsen gezien haha. Maar misschien voortuitlopend op de toekomst.... In het park is ook een soort van grote buitensportschool en een vervallen stadion. En 2 grote openbare toiletgebouwen... Ennn naast ons helemaal niemand. Heel apart. Maar misschien is het typisch iets voor een ander seizoen of het weekend... We zullen het niet gaan ontdekken waarschijnlijk. We lopen verder. Volgens Google Maps zouden we zo langs een koffietentje moeten komen. Zien wel een bordje, 2 mensen buiten bij een soort huisje, we vragen Coffee?? Ze kijken alsof ze het niet snappen en we worden weggewuifd. Geen koffietentje meer dus of tijdelijk gesloten. Als het goed is zijn we ook bijna bij de olifantenopvang en inderdaad. We kijken naar rechts en voordat we het bordje zien, zien we al een olifantenhoofd boven het hek uit. We kopen een emmer suikerriet om te voeren en krijgen wat uitleg over wat ze doen (olifanten opvangen die eerst werden gebruikt om op te rijden, ze zijn gewend aan mensen maar worden nu niet meer gebruikt om op te rijden. Je kunt nog wel met ze badderen 1 x per dag, maar dat gaan wij niet doen, totaal zijn er 4 olifanten maar het mannetje zat in afzondering, hormoonkwestie... Beetje agressief...🙈) We voeren ze om de beurt een stuk suikerriet. Wij houden het vast en olifant pakt het met haar slurf. Ze zag er blij uit 🥰 Daarna mogen we op de foto en heb zelfs nog de olifant geaaid....Erg leuk. We kopen nog wat te drinken en gooien wat geld in het bakje voor vogelvoer. Op die manier hebben we toch klein beetje ons steentje bijgedragen aan de opvang. We lopen stukje verder naar een fotopunt op Maps en hopen dat daarna het restaurantje nog wel bestaat. En dat was zo. Heel leuk klein restaurantje met een stuk of 10 tafeltjes. We zagen er blijkbaar een klein beetje verhit uit, ze zijn hier ook niet gewend aan mensen die wandelen. Na het heerlijke eten wilden ze ons zelfs weer terugbrengen. Niet nodig, want hoewel we al een kilometer of 7 hebben gehad gaan we nog niet direct terug. We gaan naar de geitenboerderij. Er stonden redelijk recente reviews op Google en vandaag zou deze open moeten zijn. Dus we gaan kijken. Via Maps houden we onze "waar-zijn-we-nu-stip" in de gaten en zien links iets dat op een geit lijkt en nog een paar geitjes op de bovenverdieping van een stal. Dit zal het zijn. Niemand te zien behalve nieuwsgierige geitjes die hun hoofd door het hek steken. We kijken een beetje rond en dan is 1 geit zo slim om iets verder met zijn kop naar buiten komt vanaf boven en nog iets verder en dan zit ie halverwege met zijn lijf vast....half op de kop hangend en schreeuwend.... Ohoh...  Of hij ontsnapt of hij gaat dood.... Allebei niet de bedoeling ... Dus we doen nog harder ons best om iemand te vinden. Dan zien we nog een loslopend geitje, de boer en de handige geit is ondertussen ook op de grond beland. De boer doet daarna de deur van het verblijf open, zodat er meer naar buiten kunnen haha. Toch niet zo erg blijkbaar. We krijgen een flesje melk in de hand gedrukt om te geven aan een wat kleiner geitje, geld in de tipbox gedaan en toen kregen we ook nog bakje biks om te geven. Handje voer eruit en dan proberen te verdelen over de geitjes.... Beetje lastig, zijn er best veel. En sommige eten uit het bakje zelf.... Dus ook maar wat in de grote voerbak. Leuk om even te kijken. We nemen afscheid van de boer en lopen verder. Ondertussen ook maar met de fles meegenomen water handen wassen. Ruiken een beetje geitig en/of naar biks 🙈 Het is ondertussen wel behoorlijk warm geworden en we zijn blij als we weer beetje richting de stad komen. Onderweg drinken we nog even wat bij een klein eettentje, binnen onder een ventilator en daarna in het toeristische deel bestellen we wat loempia's, een portie friet en een biertje. We sluiten de dag af bij ons ondertussen vaste adresje, de Dream Bar. Daarna naar het hotel, douchen en op tijd naar bed. Bijna 20 km gewandeld en de volgende dag gaat de wekker om 6.45 uur ivm een geplande excursie naar Hong Island. Geen idee nog wat de trip inhoudt, alleen dat we rond 8 uur worden opgehaald en Hong Island zal vast worden bezocht en dat zag er veelbelovend uit. Dus komt vast goed :-)