Dinsdag 13-7

15 juli 2021 - Manoppello, Italië

Na het ontbijt besluiten we weer naar beneden te lopen om bij Stefy boodschappen te doen voor de lunch. Dat hadden meer mensen bedacht. Stond gewoon een rij voor de winkel. Rustig aangesloten, mondkapje op en een, bleek later, lekkere lunch gekocht. Vers brood met dunne plakjes vlees met overgebleven tomaat 😋 Nu we toch tegenover het cafe zijn, drinken we nog even kopje espresso, zo lekker overal hier 😊 Daarna lopen we terug en toen hadden we het in de gaten... Vies plakweer... 30 graden waren we gewend afgelopen dagen maar 32 graden zonder zon aanvoelend als 35+.... Niet zo fijn. Lucht zag er ook wat dreigend uit, Kevin had het ook nog niet eerder zo gezien... We besloten om niet de rivier te bezoeken maar om duikje hier in het zwembad te nemen en een spelletje regenwormen te spelen. Heel relaxed campinggevoel 😃 Aan het begin van de avond lopen we naar het dorp voor de pizza foodtruck. Net als vorige week weer erg lekker en ontdekt wat ze hier met stracciatella bedoelen op de pizza... Geen stukjes chocola maar stukjes kaas die niet zijn mee gebakken. Dat kon Google Translate niet aan 😃 Na afloop nog wat gedronken bij het ene café maar toen we daar het idee kregen op een familiebbq te zijn terecht gekomen besloten we terug te lopen. Bij de sportsbar zaten nog wat mensen dus daar nog even wat gedronken. Werd een cadeautje van Angelo....de man die hele gesprekken met ons probeert te voeren en tegen iedereen vertelt dat we uit NL komen. Hij bood ons zelfs een lift naar "huis" aan....omdat we niet helemaal begrepen of hij zelf zou rijden besloten we toch maar te lopen 🙈 gaan hier wel veel mensen nog met de auto vanaf het cafe zelf naar huis... Maar super lief. Volgende keer paar zinnetjes italiaans leren 😊