Archeologisch dagje

19 juli 2021 - Manoppello, Italië

Na een rustige, droge nacht was het zondagochtend lekker wakker worden. Laatste restjes water even weggedweild en buiten ontbijten in korte broek en t-shirt 😎😎 Aan de lucht te zien en volgens het weerbericht (niet helemaal betrouwbaar want tijdens de zware regen op zaterdag gaf de weerapp aan bewolkt...) zou er nog wel wat regen kunnen vallen. We besluiten een redelijk lange autorit te maken (ongeveer 90 km waar we ruim 2 uur over zouden doen) en wat overblijfselen uit de Romeinse tijd te gaan bekijken. De route erheen was al de moeite waard. Super uitzichten, wel een behoorlijk forse bui maar dak hadden we op tijd dicht gedaan 😀. We komen aan bij de eerste geplande stop, Alba Fucens. Besluiten eerst wat te eten. Ook hier vertellen ze wat ze hebben. We kunnen al wel aangeven dat we alleen primi willen. Misschien niet helemaal zoals het hoort maar voor ons is een bordje pasta als lunch echt voldoende. Het wordt fettuccine met pomodori en ravioli. Toch steeds overal net wat anders maar wel altijd lekker, net als de koffie na afloop. Misschien toch niet zo handig om eerst te eten.... Net op het moment dat we wilden gaan kijken bij de overblijfselen begon het te regenen. Maar even schuilen in de auto. Werd gelukkig snel weer wat droger. Was samen met het uitzicht wel de moeite waard om even te kijken. Vervolgens rijden we verder naar een andere opgraving. Wel tijdelijk gesloten maar genoeg te zien vanaf de weg. Al met al lekker dagje uit. Via de supermarkt (veel winkels zijn hier gewoon dicht op zondag maar de grootste supermarkt bij ons in de buurt is 24/7 open.... bijzonder (wel makkelijk ;-))) rijden we naar de camping waar de tent van binnen en buiten droog is 🤗🤗Vanavond eten we gebakken aardappels, kipschnitzeltje met spinazie en tomatensalade met mozzarella, basilicum uit campingtuin, olijfolie van de man uit het cafe (en zonder salami-smaak). Na het eten gaan we wel naar binnen want het is nu wel een stuk frisser buiten. (PS: de regen hier stelt natuurlijk niks voor bij de narigheid van de afgelopen week in NL en omringende landen 😢😢, dus we klagen verder niet, dit is gewoon een verslagje van onze vakantiebelevenissen, de dingen waar we tegen aan lopen zijn gewoon luxeproblemen 🍀😊)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl