Dagje sightseeing en dag 1 van de wandelvakantie

10 januari 2024 - Santa Maria, Kaapverdië

Na een vroeg maar lekker ontbijt bereiden we ons voor voor dagje sightseeing, maar niet nadat we een restaurant voor vanavond hadden laten reserveren, verrassingsmenu en livemuziek 😀👍. We slalommen wat door de stad, maken wat foto’s, kijken rond op de diverse versmarktjes en dan is het tijd voor koffie. Helaas zonder bananencake. Stukje verder komen we langs het strand met 2 strandtentjes, 1 echt toeristisch, zou niet misstaan aan de Noordzee en 1 meer kaapverdiaans, die laatste kiezen we natuurlijk. Het was door het vroege ontbijt zo om half 12 ook al wel tijd voor iets  lunch-achtigs, het wordt een kipburger. Prima keus, combineert ook lekker met het biertje. Vervolgens besluiten we boven op een berg het uitzicht te gaan bekijken. Het was even lopen, maar we dachten, dan zijn we vast beetje in training….We werden zelfs nog vriendelijk door een man de kant uitgewezen waar je het mooiste uitzicht had. Alleen jammer dat hij daarna op de terugweg nog even geld vroeg…. We lopen terug richting het centrum om daar nog wat te gaan drinken, nog iets kleins te eten en spelen paar potjes Qwixx. Daarna terug naar ons slaapadres, toch bijna 10 km gewandeld. Nog even chillen op het dakterras en dan op naar het verrassingsmenu.  Erg lekker!! En er was muziek, kortom leuke avond en het wordt niet al te laat, want we worden de volgende dag om kwart over 6 opgehaald om naar de ferry te gaan. Om 6 uur zijn we klaar, alles past in de backpacks 🤗 drinken nog een kop koffie en krijgen ontbijtje mee. Op naar de boot. Daar moeten we weer even wachten natuurlijk, maar mooie ruimte en tijd voor ontbijt deel 1. Stipt om 7 uur varen we uit, richting Santo Antao. Af en toe schommelt het een beetje, maar verder rustige overtocht. Ondertussen nemen we nog een stuk van het ontbijt, bestaande uit broodje jam, broodje omelet, yoghurt met kokos, bananen en een speculaasbrok. Aangekomen aan de overkant zoeken we een man met een bordje met onze naam, gevonden, we zijn niet meer ingedeeld bij het stel die op de vorige locatie bij ons zat maar nu een ander stel. Ook gezellig, eerst half uurtje rijden met de auto waarbij de chauffeur ondertussen ook nog even de kaart van het eiland liet zien 🙈😃 Hij zette ons af bij een koffietentje bijna aan het begin van de wandeling. Na kopje soort van koffie gaan we vertrekken. In principe met z’n 2en maar soms ook stukjes met meer. Voor iedereen was wandelen met stokken voor het eerst, maar gezien de afdaling van 900 meter toch best handig. Deze wandeling was maar ruim 5 kilometer maar voor zo’n 1e keer lang genoeg, ook gezien de 100m stijging en de 900m daling. Maar who, wat mooi en dit is gelukt, nog 3 te gaan 😍😍 Vanaf de wandeling komen we uit bij ons verblijf de komende 2 nachtjes. Na een lunch met spaghetti en gehaktballen (met rozijnen) even opfrissen onder de douche en nu ff vakantie vieren. Herstellen voor de volgende wandelingen, iets langer en categorietje zwaarder….gelukkig zit er steeds even tussen en een deel is natuurlijk ook wennen aan de 25 graden. Daar gaan we morgen verder aan werken 😎😎

1. A .v.d.B:
    11 januari 2024
    Prachtige foto,s weer Genieten en veel plezier verder van jullie reis