Eerste kennismaking met Kaapverdië

9 januari 2024 - Mindelo, Kaapverdië

Nadat R zaterdagavond thuis nog een verrassingstrouwerij heeft mogen bijwonen i.p.v. een 12,5 jarig jubileumfeestje 😍 pakken we zondagochtend de laatste spullen in en gaan na een rustig ontbijtje met de auto richting Badhoevedorp om daar in te checken in het hotel en de auto te parkeren voor de komende 2 weken. We waren een uurtje te vroeg maar dat bleek geen probleem. Dus nadat we het vriendelijke receptiemeisje hadden uitgelegd waar Kaapverdië lag, haalden we de spullen uit de auto en brachten we ze naar onze knusse kamer. Niet voor niks een budgethotel. We hadden nog plannen voor vandaag, via het Noord-Hollandse wandelnetwerk naar Amstelveen wandelen voor een etentje met R’s neef en vriendin. Route hadden we thuis al gemaakt maar waar is dan het begin… op de wandelkaart staat niet onze locatie en op Maps staat niet het begin van de route…. Maar we gaan in 1 keer de goede kant op, hebben op dat moment alleen al een kilometer extra dan de oorspronkelijke route…. Maar past nog in de planning. We volgen de route netjes, totdat we bij de waterkant komen…. De veerpont van ome Piet zou hier moeten liggen, maar nu ff niet🙈…. Ai, 44 minuten om lopen i.p.v. paar minuutjes varen. Dat past niet in de planning en we moeten ook nog lunchen. We passen de route wat aan, komen langs een lekker eettentje waar we beetje opwarmen, want wat een fris windje, en vervolgen daarna de aangepaste route. Pakken nog een stukje van het Amsterdamse Bos mee en vervolgens nog een kilometer of 3 door de bewoonde wereld van Amstelveen. Vervolgens komen we aan bij het afgesproken adres en worden warm onthaald met kopje koffie. Daarna praten we gezellig bij in een sushi-restaurant. Erg leuk begin van de vakantie zo 😊😊 en we leren weer een stukje bij van de omgeving van de airporthotels. Wat een handige buslijnen overal. Wie weet kunnen we een volgende keer wel eens in Haarlem gaan kijken 😃 We zetten de wekker en zijn een uur van tevoren, half 4, al wakker. Zo hebben we net iets meer tijd voor het ontbijt. Lekker. Zo komt het dus dat we voor half 6 al op Schiphol zijn, maar de incheckbalie is al open, douane is niet druk, wel had R ergens een verdacht iets onder haar ene oksel…. Maar na een uitgebreide voelsessie vindt de beveiligster niks vreemds…. Wisten we wel natuurlijk maar nu zij ook 😉 Uiteindelijk drinken we nog een koffie bij de gele M en gaan na nog een boek te hebben gehaald zitten bij de gate. Alles gaat volgens plan, hoewel we wel even het idee hebben dat we de hele reis over land gaan…. Hele sightseeing tour over het Schiphol-asfalt 😄 maar uiteindelijk gaan we toch echt de lucht in waar we 6,5 uur later op Afrikaanse bodem staan. Daar leek het er overigens lang op dat we in zee zouden landen vanaf onze kant van het vliegtuig ✈️. Maar prima landing en prima vlucht. We moeten nog even een visum halen, kwamen we een dag te laat achter om het nog online te moeten doen, maar toen wij klaar waren met het visum lag ook net onze 1e backpack op de band en de 2e kwam iets later. We vinden de man met het Voja-bordje, vragen nog even naar de pinautomaat en gaan buiten wachten. Waar wij dachten dat de meeste mensen zouden doorvliegen naar het bekendere Sal (resorts, zon, zee, strand) blijken er toch best veel op Sao Vicente uit te stappen en via Voja Travel een soortgelijke reis te maken als wij gepland hebben. We worden samen met 2 andere stellen naar ons onderkomen voor de komende 2 nachten gebracht en krijgen op het dakterras na een korte opfris- en omkleedsessie (het is hier bijna 30 graden warmer dan toen we thuis vertrokken) een briefing van de Belgische eigenaar met wat tips over de omgeving. Daarna gaan we op zoek naar een plekje om wat te drinken. Ons doel voor vandaag, morgen gaan we de stad verder bekijken. Het koelt wel een beetje af, dus voordat we wat gaan eten lopen we even terug naar de kamer voor iets langere kleding. We volgen een van de tips van de eigenaar op, restaurant met livemuziek. Daar waren we iets te vroeg voor, maar uiteindelijk pakken we toch een stukje mee en het eten was super lekker. Om een beetje sfeer te proeven, sluiten we af met een typisch drankje van hier, grogue. Een proeverij met 6 verschillende was misschien wat te heftig nadat we vanaf half 2 s nachts obv Kaapverdiaanse tijd wakker zijn. Dus we kiezen ieder 1 glaasje. 1 was goed, de ander doen we niet nog een keer 🙈😃 We lopen terug naar ons onderkomen en ondanks het lawaai van een (kinder)feestje aan de overkant slapen we erg lekker. Nu zo ontbijten met de rest van de gasten. Tot een volgende keer!!

1. Ingrid Bosman:
    9 januari 2024
    In ieder geval een goed begin, jullie spullen bij je🤣
    Ziet er mooi uit!
  2. Jurgen en Renate Baars:
    Zekers! 😊
  3. Wil lensen:
    9 januari 2024
    Heel veel plezier daar en we fijne vakantie
  4. Jurgen en Renate Baars:
    Dank je wel!
  5. Yvonne Visser:
    9 januari 2024
    Heel veel plezier. Ik ben stikjaloers op jullie.
  6. Jurgen en Renate Baars:
    Dank je wel! Sorry ☺️😄
  7. Annie Bruntink:
    9 januari 2024
    Geniet lekker samen en wij genieten weer van het reisverhaal !
  8. Jurgen en Renate Baars:
    😊😊
  9. Maria:
    9 januari 2024
    Wat fijn dat deze keer wel al jullie spullen zijn mee gekomen😉.
    Genieten maar want wat een op de eerste foto's te zien is belooft veel goeds😘
  10. Jurgen en Renate Baars:
    11 januari 2024
    Jazeker, wel een lekker begin 😃 dank je!
  11. Rienke Garrits:
    9 januari 2024
    Fijne vakantie, de heenreis is goed verlopen!
  12. Jurgen en Renate Baars:
    Ja, goed begin😃 dank je
  13. Ineke Oosterveen:
    9 januari 2024
    Veel plezier samen en een fijne vakantie☀️
  14. Jurgen en Renate Baars:
    Dank je wel!
  15. Mimi Garrits:
    10 januari 2024
    Veel.plezier samen geniet ervan.
  16. Jurgen en Renate Baars:
    Dank je 😃