Iets anders dan gepland

2 januari 2023 - Schiphol, Nederland

Nou..... Wat een avontuur al tot nu toe.... Alleen jammer dat we nog steeds in Amsterdam zijn en nog geen vliegtuig in zijn geweest, zo'n 24 uur na vertrek vanaf huis.

De wandeling naar het station, na een bewust wat rustige oudjaarsdag, viel al letterlijk in het water vanwege niet voorspelde regen. Daar hadden we gelukkig plan B(ea) voor. Taxi naar het station door lieve buurtjes. Treinrit ging vervolgens prima. Netjes op tijd. Alleen jammer dat mijn broek het begaf 🙈🙈 jas erover heen, zodat het niet opviel, even kleine broekenjacht gedaan op Schiphol Plaza, maar uiteindelijk toch maar (enige) andere lange broek uit de backpack gehaald. In Thailand maar eens kijken of ze er winkels hebben voor iets grotere dames dan Thaise... Vervolgens naar de incheckbalie, of eigenlijk alleen bagage dropoff, want inchecken hadden we online al gedaan. Ging ook soepel, waren mooi op tijd en waren gelijk aan de beurt. Bij de douane duurde het wat langer, half uurtje ofzo maar daarna genoeg tijd over voor een broodje met koffie en bier met bitterballen. Op tijd richting de gate en toen begon het.... De geplande tijd van 15.15 kwam steeds dichterbij, vliegtuig zagen we staan maar weinig activiteit eigenlijk. Rond uurtje of half 4 kwamen er mensen die vooraan zaten teruglopen.... Zij hadden iets gehoord van een storing die verholpen moest worden, 16.30 weer terug. En dat ging even door... Iets testen, nieuw onderdeel, testen, nieuw KLM-onderdeel, testen...  Past niet...  Dus.... Ging niet meer lukken.... Naar een hotel en dan morgen, vandaag dus, opnieuw. Met zn allen naar de aankomsthal onder begeleiding van Qatar Airways-crew, zou je denken dat je dan de rij bij de douane zou kunnen overslaan, maar helaas. Achteraan aansluiten. Naar de bagageband om bagage op te halen. Weer wachten... Oh nee toch besloten dat bagage in het vliegtuig blijft... Zonder schone kleding en toiletspullen naar een hotel met een shuttlebus.... Teveel mensen voor 1 of 2 bussen.... En een bijna lege bus naar P3. Half uur lopen vanaf daar naar het voor ons geboekte Ibis-hotel. Beter dan een uur lopen en beter dan in een volgepropte bus of meer dan half uur wachten. Nog wel even gecheckt bij de chauffeur van de P3-bus, ja hoor, je kunt lopen, over een fietspad. Dus in die bus, samen met een Belgisch stel dat hetzelfde plan had. We kwamen alleen niet op een fietspad uit...er kwam een bus langs die ons waarschuwde dat we gevaarlijk bezig waren met zn vieren. Hij vroeg waar we heen moesten en nam ons mee :-) super fijn. Uiteindelijk waren we niet als eerste bij het hotel maar ook zeker niet als laatste. We drinken wat in de bar en zetten de wekker om in ieder geval de mail af en toe te kunnen checken, maar het lijkt dat de vlucht om 10 uur gaat (thanks pap), maar misschien ook om 14 uur.... Vallen toch in slaap totdat om 5.15 iets trilt.... Een beller.... Vliegtuig is niet te maken, nieuw plan. We vertrekken om 11 uur naar Taipei om daar even te wachten en dan door te gaan naar Bangkok waar we als het goed is om 11.35 (Bangkok-tijd) 3 januari zullen landen. Bagage?? Oh, hebben jullie die niet... Er moet iemand op Schiphol staan van Qatar Airways...

We blijven maar wakker, even douchen, zelfde kleding van gisteren aan. Lekker ontbijtje en dan met de bus weer naar Schiphol op zoek naar iemand van Qatar Airways.

Niet gezien, moeten even naar de bagage-afhandeling....waarom hebben jullie de bagage gisteren niet meegenomen dan??? Euh... Tja, dat mocht niet....oh en nu vliegen jullie weer met Qatar, dan ligt het er weer in.... Nee....we vliegen nu met een andere maatschappij... Oh dan moet je het even ophalen beneden. Daarheen, even wachten en dan blijkt het als het goed is toch te worden afgehandeld achter de schermen. Ok... Inchecken dan maar, weer door de douane en nu is de gate bijna open. Daar moeten we nog even checken of de bagage is ingeboekt en dan gaan we echt vertrekken als het goed is. Totaal 4 uur meer vliegen dan eerst (Taipei is natuurlijk klein beetje om), bijna dag later in Bangkok, maar we gaan ervan uit dat als we er eenmaal zijn we net als andere keren dit avontuur snel zijn vergeten. Tot in Bangkok 👋😘

1. Ingrid Bosman:
    2 januari 2023
    Jeetje wat een gedoe zeg!
    Hopelijk kunnen jullie snel aan de reis beginnen. Heel veel plezier.
  2. Ineke Oosterveen:
    2 januari 2023
    Wat een start van jullie vakantie😉
  3. Wil lensen:
    2 januari 2023
    Ondanks alle tegenslagen toch een prachtige en leuke vakantie
  4. Gerrie:
    2 januari 2023
    Hopelijk gaat het nu voorspoedig fijne vakantie
  5. Wilma Brand:
    3 januari 2023
    Goeie genade!!! Dan moet de rest wel goed gaan met al die pech in het begin🍀
  6. Jurgen en Renate Baars:
    10 januari 2023
    Bijna... Gisteren afgezet bij verkeerde hotel, maar weer netjes opgehaald en uiteindelijk bij het juiste uit gekomen. Als dat alles is 😃
  7. ALFRED:
    3 januari 2023
    Lekker dan
    Maar zoveel pech blijven jullie niet houden
    Dus genieten vanaf nu
  8. Jurgen en Renate Baars: