Reisdag 2 / begin van de vakantie

24 augustus 2020 - Mieroszyno, Polen

Na een behoorlijk warme nacht vroeg wakker en ruim voor de wekker opgestaan, zodat we eerder dan gepland konden ontbijten. Met mondkapje op konden we gebruik maken van de uitgebreide keuzes met vooral veel voorverpakte (niet in plastic maar op lepels en in bakjes) spullen. Lekker en alles voor onszelf 😉 heerlijk rustig. We gaan op weg richting onze bestemming voor de komende 12 nachten. Stad uit ging best ok en de verdere wegen waren ook prima en redelijk nieuw, want volgens de navigatie van de auto reden we de helft van de tijd offroad 😀 onderweg gestopt voor een kop koffie en verderop voor een lunch.....alleen Poolse menukaart en telefoon met vertaalapp in de auto.... Dus maar 1 Pierogi (soort dumplings) besteld. En beetje gedeeld toen bleek dat het soort van draadjesvlees was met gebakken uien.... In de auto was het volgens de kassabon kool met paddestoelen 🤔🙈 waar ging het fout??? Maar de smaak was prima dus geen probleem. Hopelijk lukt het nog een keer 😀 Rond een uur of 3 werden we op de mini-camping opgewacht door de zoon van de eigenaar, vriendelijke jongen die redelijk Engels kon. Zijn vader zou ons verder inchecken, maar we konden in ons huisje, super knus huisje met alle basics die nodig zijn. Spullen uitgepakt, kopje thee op de veranda, inchecken (met de jongen als vertaler, de reviews waarbij stond vriendelijke eigenaar klopten, alleen Polen valt het natuurlijk niet op dat de beste man geen Engels kan 😉😀) en toen boodschappen.... Who..... Wat een drukte... Moeilijk parkeren, verschrikkelijk druk in de supermarkt... Waar zijn we beland.... We wisten dat het een kustplaats zou zijn met redelijk wat restaurants, maar dit hadden we niet verwacht... Maar we vinden wat we nodig hebben en zelfs een aantal eenpansgerechten uit de diepvries, want de kookgelegenheid in ons huisje is niet al te uitgebreid dus een combinatie van gemakkelijk en gezond is wel handig. Terug op de camping zetten we koffie (nou ja lossen oploskoffie op in heet water (hadden toch ons camping-apparaat moeten meenemen, maar hier redden we ons ook wel mee), nemen wat broodjes met smeersel en doen een potje yahtzee. Echt vakantie 😀 Na het eten (lekkere roerbakgroente met paar aardappeltjes er door heen met kruiden er door heen) was het weer wat opgeklaard en we trekken de stoute schoenen aan en lopen terug naar de kustplaats... Al wel iets rustiger maar wat een wereld van verschil met onze camping... Na wat rondlopen vinden we zowaar een buitenbar met aan elke hoek een eigen bankje...dit kon toch wel eens een leuke avondactiviteit worden.... Circa 3 kilometer lopen, drankje en weer terug... Onder 1 voorwaarde, dat we zorgen voor minstens 1 opgeladen telefoon want dat bos is toch wel erg donker 😀 wordt vervolgd!