Reisdag 1

23 augustus 2020 - Szczecin, Polen

Vanuit de tuin van ons hotel, bier"tje", pinda's erbij dit verslagje... Vanochtend ging om 6 uur de wekker, douchen, laatste spullen verzamelen, kopje koffie en alles heel gestructureerd in de auto gepakt. Toch handig zo'n stationwagen. Volgens plan om 7 uur vertrokken richting Enschede. Nog even tanken in Nederland en toen richting Duitsland. 1e stop, mondkapje op , espresso halen, en lekker buiten op drinken. Eigen broodje erbij, vakantiegevoel is aanwezig 😀👍🏻😎 Chauffeurs wissel en weer verder. Lekker rustig op de weg, af en toe een baustelle, maar het reed. Soms max. 60 maar prima te doen. Beetje rondkijken, muziek luisteren, herinneringen ophalen van vorige vakanties, het schiet lekker op. Rond 12 uur lunch met goulashsoep. Lekker Duits. Op het mondkapje bij het lopen en het registratieformulier na gewoon als vanouds... Behalve dat er in een hoek stapels stoelen staan waarvan je je afvraagt.... Waar zouden die "vroeger" gestaan moeten hebben. Weer even wisselen van chauffeur en kort na vertrek + 57 minuten... Toch maar even de omleiding aangezet in de navigatie met als gevolg dwars door Berlijn, maar goed te doen en rond kwart over 3 in de buurt van de bestemming.... Dat werd het moeilijke deel van vandaag... Drukke straat, bestemming bevindt zich rechts volgens de navigatie... Nee hoor.... Draaien... Doodlopende straat, nog een rondje, Google maps erbij incl pratende mevrouw met de meest lastige straatnamen, dat hielp.... Hotel gevonden, mooi rustige parkeerplaats en een prima kamer. Benodigde spullen op de kamer zetten en stad verkennen... Na een klein stukje de verkeerde kant op te zijn gelopen dwalen we een beetje richting centrum en we vinden zowaar een straat met een aantal restaurants, gaan ergens zitten, bestellen een soort van borrelplank met 2 biertjes. Hoewel de stad niet echt bijzonder is, is dit toch wel leuk. Totdat we na het eten de andere kant op lopen... Oude stad...toen snapten we de bezienswaardige omlijning op de ANWB-kaart. Mooi stukje stad,ook nog weer terrassen met in de verte de kermis. Die laten we schieten en we lopen terug naar het hotel. Nu dus nog een drankje en dan zo lekker slapen en dan morgen op weg naar onze eerste vakantieplek. 12 nachtjes camping (in een soort van chaletje) Tot daar!! Xx