Afscheid maar niet voor altijd en conclusies 😉

28 juli 2021 - Schutterwald, Duitsland

Zaterdag na het ontbijt en de laatste handwas (toch iets van de armspieren getraind deze vakantie) lopen we voor de een na laatste keer naar het dorp. Kopen paar broodjes en vleeswaren bij Stefy en drinken op de terugweg wat bij de sportsbar en vertellen Alessandro dat we morgen naar huis gaan, maar dat we later vandaag nog even terugkomen. Zijn Engels was toch wat minder goed dan we dachten maar hij snapt het :-) Terug op de camping, de heuvel op gaan we echt niet missen en al helemaal niet overdag... Went ook niet echt.... Na de lunch, weer erg lekkere broodjes, ruimen we wat op, pakken vast een deel van de auto in, eten/drinken we onze voorraad zoveel mogelijk op en spelen nog paar potjes Regenwormen en Quixx. En dan is het tijd voor de laatste keer naar het dorp.  Eerst wat drinken en dan om half 9 wat eten in het restaurant of eventueel eerder als het uitkomt. Op de terugweg vanmiddag hadden we de honden eigenlijk niet gezien maar ze zijn er wel degelijk.....de 2 kleinsten lopen voor ons uit naar het dorp... Net of ze bij ons horen.... Komen af en toe even blij kijken of we er nog zijn en dan rennen ze verder.... Best warm nog en ze moeten ook weer de bult op naar huis. Dat proberen we ze duidelijk te maken maar ja .... Dat lukt natuurlijk niet. We lopen een kleine omweg en rennen een stukje en dan.... Zijn we ze kwijt.... Zijn al zoveel honden in het dorp.... We willen niet "door ons toedoen" nog meer honden 😀

Het was eerst nog redelijk rustig bij de sportsbar. Uiteindelijk wat gepraat met Angelo, gaat steeds beter 😀. Kevin, Jacky en de nieuwe "hulp" kwamen ook langs, hadden avondje vrij. Dat was handig, konden ze nog wat vertalen voor Angelo. We snappen steeds beter wat hij zegt maar ja.... Dat terugpraten.... Dat is het moeilijkst 😀 uiteindelijk vertellen we Angelo (via Google Translate) dat we nog een keer terugkomen in "Serra" en vragen we voor de laatste keer de rekening bij Alessandro. Boks van Angelo, goede reis van Alessandro, super leuk!

Het eten was ook weer erg lekker. Deze keer antipasti in de vorm van bruchetta's en gevulde gefrituurde olijven vooraf en lekker stukje vlees met aardappelen uit de oven en gegrilde groente als hoofdgerecht. Kopje koffie na. Geslaagd laatste avondmaal. Wilden bij het andere café nog een afzakkertje nemen maar daar zat het terras al helemaal vol. Doen we morgen wel kopje koffie als we wegrijden.

Moe maar voldaan komen we terug op de camping. Daar blijkt een feestje aan de gang te zijn met groepje jongeren die vandaag zijn gekomen. Muziek iets te hard aan, dat is nog niet zo erg maar ze proberen ook mee te zingen, dat moeten ze eigenlijk niet doen 🙄 maar goed....keertje moet kunnen en we vallen uiteindelijk in slaap. Hoeven ook niet heel vroeg op dus dat scheelt.

'S ochtends blijkt dat een van de hondjes de weg naar boven uiteindelijk weer heeft gevonden. Zit weer bij onze tent 🙈 hebben hem de terugweg niet meer gezien of gehoord. Waarschijnlijk toch na ons teruggekomen. Het is 's ochtends al vroeg warm... Na het ontbijt breken we alles af, pakken de laatste spullen in de auto (deze keer met zicht naar achteren. Rijdt toch beter!) en springen nog even onder de douche. Dan nemen we afscheid van Kevin & Jacky. Iets voor 11, mooi op schema. Klaar voor ruim 300 km naar Siena. Tolweg vermijden aan, mocht er stuk snelweg tussen zitten geen probleem. Ramen doen we uiteindelijk toch dicht.... Het is erg warm vandaag, geen zon en warme wind.... De koffie in het café in het dorp wordt niks...  Nu zijn alle parkeerplaatsen vol. We gaan ze kaartje sturen als we thuis zijn :-)

We voeren eindbestemming in in de navigatie van de auto met daarbij tolwegen vermijden en gaan op pad. Even tanken en wat boodschappen voor onderweg en dan rijden. Reis verloopt voorspoedig, rond kwart voor 5 arriveren we op de camping in Siena. Krijgen kort uitleg, in het Engels, over de camping en kunnen in ons "huisje". Prima plek voor 3 dagen. Overdekt terras, eigen badkamer, 2 slaapkamers en een keuken. En dan ook nog schoon en redelijk nieuw. Niks mis mee. We willen wat boodschappen doen op de camping, maar ongeveer volledig uitverkocht.... Dan toch maar naar de supermarkt. Beetje zoeken maar wel mooie complete winkel. Vanavond koken we zelf. Lekker rustig en op tijd naar bed. Volgende dag halen we broodjes bij de kamp winkel..... De gevulde croissant met pistachepasta is best heftig als ontbijt maar ok. We nemen eind vd ochtend nog wat yoghurt en gaan op pad naar de stad waar we immers voor zijn gekomen..... Wij niet alleen blijkt.... Wat een toeristen.... Zijn we natuurlijk ook niet meer gewend maar toch....dit soort toeristenmassa's.... Niks ( meer ) voor ons. Misschien komt dat wel weer als de coronabesmettingen onder controle zijn maar voor nu....De stad heeft wel veel mooie plekjes... Om een drankje te nemen zoeken we wat rustige uithoeken en aan het eind van de dag eten we pizza buiten het centrum dichtbij de camping.. De 2e volle dag hier blijven we op de camping, heel relaxed. Zijn ook tot de ontdekking gekomen dat we hier geen 3 weken hoeven te staan. Teveel toeristen. Maar voor deze paar dagen prima. Ook eten in het restaurant en de drankjes aan de bar waren prima. Weer op tijd naar bed en de volgende dag na het ontbijt iets na 7 uur op pad. Veel files en omleidingen ( later zagen we dat dit werd veroorzaakt door aardverschuivingen...dus wij klagen niet)

We overnachten in Hofmeier, waar we 13 uur na vertrek aankomen. Kunnen nog net eten bestellen in het restaurant en daarna relaxen op de kamer. Donderdagochtend ontbijten we bij de bakker naast het hotel (op aanbeveling van het restaurant ) , erg lekker. Rond 8 uur gaan we op pad. Ook vandaag af en toe wat oponthoud maar rond 2 uur/half 3 zijn we thuis.. We pakken de auto uit, doen voor de zekerheid zoals geadviseerd nog even coronatest (negatief 🤗🤗) en starten normale leven op met boodschappen en eten / drinken in de stad.

Conclusie:

Italië erg goede keus, mede gezien de geldende (corona)regels

We gaan nog keer terug naar "Serra"

Wat een toffe vakantie

We zijn niet (meer) zo van de toeristische bestemmingen