Wandeling de andere kant op en de nadelen van een klein restaurantje

16 januari 2023 - Ao Nang, Thailand

Zaterdag, onze een na laatste volle dag hier, besluiten we na het ontbijt te gaan wandelen richting de "shell cemetery". We zagen al een soort van oud begraven tankstation voor ons 🤣 maar nadat we het hebben opgezocht op internet is het toch wat anders. Het wordt ook wel fossil beach genoemd. Bij het uitstippelen van de route zagen we ook nog een tempel in de buurt liggen. Die pakken we ook maar even mee. Moeten we wel weer een kleine 200 treden omhoog met een beetje spierpijn van de trap van gisteren, maar goed, moet lukken. We hadden na een stuk lopen al wel het idee dat het warmer / klammer aanvoelde dan andere dagen. Bij een blik op accuweather op de telefoon bleek dat ook wel te kloppen. 30 graden en gevoelstemperatuur van 42 aan het eind van de ochtend. We slingeren een beetje langs half verlaten of in aanbouw zijnde hotels, bedenken teksten bij de niet-leesbare bordjes en genieten gewoon van de omgeving. Zo zijn we lekker bezig op weg naar de tempel. Aan het begin van de straat zien we hem opdoemen. Mooi!! Van dichtbij nog mooier en na een beklimming, voor het grootste deel via de minder steile treden aan de zijkant, is het uitzicht ook tof. Leuk dat we deze nog even hebben meegepakt. Terug naar beneden via de makkelijke zijkant, wel erg steil zonder leuning anders.

We vervolgen de route naar de fossielen. Nog wel een kilometer of 5 rechtdoor. Wel makkelijk :-) De weg is breed genoeg, dat scheelt, want er is hier geen stoep. Wel zien we een stadion met 4 zwerfhonden als bewaking. We slaan de stadiontoer maar even over :-) Die ene tribune kunnen we vanaf de weg ook wel zien. Uiteindelijk komen we weer wat in de bewoonde wereld uit. We halen wat koele drankjes bij een supermarktje en dan gaan we bij een restaurantje wat eten. Een Halal-rotistation. Kunnen we een keer de Thaise pannekoek proberen. Na een lastige keuze uit een stuk of 20 soorten blijkt dat niet te kunnen nu.... Dan maar toast met pindakaas en toast met banaan, cashewnoten en chocola. Lekker fruitsap erbij en we kunnen er weer tegen aan.  Gaan nog even bij de pier kijken en zien snel dat aan onze kant van de stad een stuk mooier strand is dan hier. Dan op naar de fossielen.... Om bij deel 1 te komen moeten we eerst een soort avonturenroute afleggen naar beneden en dan zien we een soort dikke grindtegels.... Hmmm. Is dit het?? Waar zijn de afdrukken van fossielen dan. In het voetpad boven was bijna meer te zien.... Op naar deel 2, stuk makkelijker bereikbaar en toen werd het duidelijk.... Het "grind" was geen grind... Dat waren de fossielen van schelpjes.... 🙈🙈🤣🤣 wij hadden een soort gladde platen verwacht waarop soort van vissen te zien waren. Maar goed. Leuke wandeling gemaakt. Gezien het aantal souvenirkraampjes hier lijkt het wel een goed bezochte plek, toch iets bijzonders gezien 😃 Ondertussen hebben we ruim 10 km gewandeld wat met deze temperatuur toch net iets meer aanvoelt dus we besluiten een taxi te pakken, niet naar "huis" maar naar Krabi-town. Misschien ook leuk om even te zien. We zien een soort busje met open achterkant, waar je met wel 10 personen in kan. We vragen of hij rijdt en wat het kost om naar Krabi-town te gaan. 40 Baht...(iets meer dan 1 euro) Dat is goedkoop, doen we. Chauffeur knoopt hangmat los en we vertrekken. Best nog wel aardig stukje rijden....voor dat geld... Who.. Lucky... Kijken beetje om ons heen en dan zijn we er na minuut of 20-25.... 400 Baht betalen.. Huh... Oh... Als ie vol had gezeten hadden we 40 per persoon betaald 🙈 We zaten wel lekker ruim 😃 We kijken wat rond, zijn helaas net te vroeg voor de night market. Maar we vinden een leuk drijvend restaurant waar we wat drinken en een paar hapjes bestellen. Ze hebben ook wifi met een wachtwoord, stond alleen niet opgeschreven en als je dan een restaurant hebt met de naam The River en dat zit ook in je wachtwoord en je kan de R niet zeggen en de laatste klanken van een woord zijn ook vaak iets anders uitgesproken was dat even lastig 🤣🤣 maar gelukt. Ik had gezien hoe het restaurant heette, dat scheelde een stuk 😃 dus de ober vertelde het wachtwoord en ik verzorgde de ondertiteling. Ober kon er gelukkig zelf ook wel om lachen.... We denken terug aan onze bestelling bij de chinees toen we nog in de flat woonden.... 34D van Dirk... Ah ok. 34B van Bilk... Eeh, nee, de D van Dirk... Ja... Weten wij 🤣🤣 Daarna lopen we nog klein stukje rond en zoeken we vervoer terug. Weer gevonden in de vorm van een reuzentuktuk. Ook weer met zn tweetjes, 400 Baht totaal. Kijk, dat is duidelijk. We worden netjes bij ons hotel afgezet. We gaan douchen en besluiten om bijna gelijk verder te gaan voor we geen zin meer hebben of in slaap vallen :-) Eerst paar drankjes bij de Dream Bar. Hoeven al niet meer te zeggen wat we willen hebben 😃 en dan even wat eten. Dat even ging niet helemaal lukken. We komen tot de ontdekking dat het restaurant te groot is voor 1 vrouwtje in de keuken of de kookgelegenheid te weinig. In ieder geval het duurde deze keer wel heel lang. Mensen achter ons kregen ook niet wat ze hadden besteld. Was helaas ook niet voor ons. We hadden wel genoeg te kijken 😃 Kokkin en ober waren ook niet meer heel vriendelijk tegen elkaar leek het. Misschien had hij wel onduidelijk geschreven waardoor er iets terug moest. Van alles in te vullen als je niets kunt verstaan, altijd leuk. Na het wachten en eten, wat wel weer erg lekker was, wilden we eigenlijk nog terug naar de Dreambar, maar het was vol en wij eigenlijk ook wel... Dus toch maar richting huis. Op weg naar huis zien we nog een buitenbar met heel veel mensen en een tv aan. De Engelse derby, United-City.... Dan toch maar 1 drankje en de ontknoping kijken. Daarna terug naar het hotel.

1. Maria:
    16 januari 2023
    Tjonge wat is het weer een mooi verslag lieverds als jullie dit lezen zijn jullie al weer thuis denk ik🤭was een genot om jullie vlogen te lezen op naar de volgende vakantie 😘