Voorpret 2.0

2 augustus 2020 - Doetinchem, Nederland

Zo denk je aan het begin van het jaar een mooie planning te hebben voor de zomervakantie en dan.... duikt er ineens een virus op.  2 weken Madeira en 1 week Sicilië en daartussenin 2 nachtjes in de buurt van Amsterdam is dan ineens een stuk minder aantrekkelijk. Van Madeira wisten we dat we konden omboeken. De berichten over vliegen leken nog wel redelijk ok, maar op Madeira zouden we verplicht een corona-test moeten doen en bij positieve uitslag natuurlijk in quarantaine en onze wandelingen met gids zouden mogelijk met mondkapje zijn.... Al niet zo'n prettig vooruitzicht, stel nou dat een van ons toch ziek zou zijn zonder symptomen... Geen fijn idee en daarnaast, stel dat terugkomen lastig zou zijn, zou onze reis naar Sicilië ook op losse schroeven komen te staan. Besluit genomen. Madeira omboeken naar een Canarisch Eiland in de winter en in plaats daarvan naar Polen. In het noordoosten aan de kust, met de auto, in een klein huisje op een camping. 12 dagen en daarna nieuwe leaseauto ophalen en met het vliegtuig naar Sicilië. Nu werden we 2 weken geleden gebeld door een zeer verontwaardigde autodealer. De bestelde auto zou er niet op tijd zijn, terwijl dat eigenlijk wel steeds de verwachting zou zijn. Niet een beetje te laat, maar kon wel 3 maanden duren... De huidige auto kan nog wel wat kilometers mee, dus we zouden ook langer met de auto kunnen gaan. Sicilië bleek namelijk ook om te boeken. Dus nu gaan we 4 weken naar de oostkant van Polen op 4 verschillende adresjes. Vooral huisjes of appartementen, zodat we zelf kunnen koken als we het te druk of niet veilig vinden in restaurantjes. Erg prettig relaxed vooruitzicht :-) Bijgaand alvast wat fotootjes van de geboekte accommodaties. Wordt vervolgd

1. A .v.d.B:
    2 augustus 2020
    We gaan jullie weer volgen
  2. Bea en Dennis:
    23 augustus 2020