Laatste vakantiedagen

17 januari 2023 - Amsterdam, Nederland

De laatste volle dag besteden we nuttig, paar souvenirtjes shoppen. Daarna even lunchen in de buurt van het hotel en relaxte middag gehouden, zodat we s avonds redelijk op tijd konden eten en daarna een paar laatste drankjes bij de Dreambar konden drinken en van Yaya afscheid konden nemen. We kregen als afscheid nog een shotje Sambuca cadeau van haar. Super leuk. De checkuit-tijd van het hotel was 12 uur de volgende dag, dus geen wekker, eerst rustig ontbijten en dan inpakken. We hadden de hoop dat we bij het zwembad zouden kunnen douchen, maar helaas... Met 41 graden gevoelstemperatuur en ophaaltijd van 5 uur 's middags niet helemaal ideaal. Dus we besloten te vragen of we later konden uitchecken. Tegen een kleine vergoeding kon dat. Mooi, kunnen we zelfs nog op pad. We besluiten naar het strand te lopen en daar de zogeheten monkey-trail te lopen. Leuke route, niet al te ingewikkeld, mooi strand aan het eind van de trail, maar doordat we zowel op de heen- als op de terugweg geen apen zagen zou het ook maar zo kunnen heten omdat je zelf aan het apenkooien bent 😃 maar dan toch aan het eind op de terugweg 1 aapje. Rustig banaantje aan het eten en uit een weggegooid pakje yoghurt drinken... Het was nog vroeg dus we besluiten nog stukje verder te lopen tot bij het stukje met een aantal tentjes aan het strand. We hadden bedacht dat we geen geld meer zouden pinnen maar toch.... Hele middag niks meer kunnen eten en drinken of overal over na moeten denken is ook niet heel relaxed. Dus we eten en drinken wat met zeezicht, pinnen wat geld en Jurgen gaat nog even naar de kapper. Zijn de hoge kosten voor het pinnen weer gecompenseerd 😃 Het eten was nog wel klein beetje bijzonder omdat het vermeende zout wel erg grote korrels had zagen we en na wat patatjes hadden geproefd toch maar even kijken of het wel zout was.... Ah nee... Was suiker.... Gekke verpakking 🤣 We lopen terug naar het hotel. Toch nog weer wat beweging gehad deze laatste dag. Na nog een terrasje dichtbij het hotel en nog een beetje eten, omdat we niet zeker weten of we eten krijgen in het vliegtuig. Vluchttijd naar Bangkok 19.50 en 1,5 uur vliegen. Dan hoeven we op het vliegveld van Krabi in ieder geval geen eten te halen. Terug op de kamer pakken we alles in. Het paste er nog in, zelfs met de extra kleding maar ook wat dingen weggedaan of achtergelaten. Dat scheelt natuurlijk wel. Daarna lekker douchen en weer een lange broek aan en trui bij de hand. Uitchecken. En dan blijkt dat het goed is dat we nog extra hadden gepind. Creditcardstoring... 🙈 Chauffeur is netjes op tijd, maar we moeten even weg op de kamercontrole. We waren even bang dat ze ons de Thaise lenzenvloeistof (omdat er geen losse lenzendoosjes te vinden zijn) en de extra badslippers na zouden brengen, maar alles was ok 😃 We mogen weg, checken voor de zekerheid nog even waar we heen gaan. Op de voucher stond Phuket-airport, terwijl ons vliegtuig naar Bangkok vanaf Krabi vertrekt. Maar dat gaat goedkomen :-) Zijn lekker op tijd op het vliegveld, spelen spelletje op de i-pad. Het grote wachten en reizen is begonnen. Nu nog steeds bezig, maar nu in de trein in dezelfde tijdzone als jullie :-) Alles verliep voorspoedig. Vlucht van Bangkok naar Doha was in het grootste passagiersvliegtuig wat er is, waarbij we plekje boven in hadden, met maar 2 stoelen naast elkaar en de raamkant en niet 3,4 of 5 waar je met een beetje pech helemaal middenin zit. Dus dat was helemaal mooi. Andere lange vlucht ook wel, maar net iets minder ruim en geen camerabeelden vanuit de cockpit :-) We kregen genoeg lekker eten en drinken. En geen vertraging op een kwartiertje na, waar ze zelfs nog excuses voor maakten. Het enige nadeel was dat we in Bangkok zelf bagage weer moesten ophalen en weer inchecken en door de tassencontrole enzovoort, maar zo waren we wel al 1,5 uur doorgekomen van de 5 uur wachttijd 😃 Dus dat is leermomentje voor een volgende keer als we wel zelf boeken. Het schijnt te kunnen. Voor nu nog even onderweg met de trein en stukje lopen. En weer proberen om in het normale eet-en slaapritme te komen. De afgelopen 1,5 dag hebben we bijna meer tijd aan eten besteed dan aan slapen 🤣 3 x warm eten in het vliegtuig, 2 x warme snack als lichte maaltijd en dan ook nog in Bangkok zelf eten gehaald. En op de meest rare tijden. Dat wordt even afkicken. Maar komt vast goed!! Deze vakantie was in ieder geval super. O ja..  Het verschil in gevoelstemperatuur van 40 graden zal ook even wennen zijn. Gelukkig wel zon en droog nu.

Bedankt voor het lezen en jullie reacties en tot een volgende keer.

Liefs 😘😘

1. Judith:
    17 januari 2023
    Nou succes met het terug in het ritme komen. Jou kennende morgen weer aan het werk?
  2. Jurgen en Renate Baars:
    17 januari 2023
    Inderdaad 🙈🙈 zit het ritme er als het goed is wel weer zo snel mogelijk in 😏
  3. Annie Bruntink:
    17 januari 2023
    Fijn dat jullie weer terug zijn ! Zo te lezen hebben jullie in ieder geval weer genoten van deze vakantie - en wij hebben weer genoten van het leuke reisverslag!
  4. Maria:
    17 januari 2023
    Jullie bedankt voor de mooie foto's en vlogs.
    En succes met het in het ritme van aller dag te komen maar vooral de gevoels temperatuur verschil🙂welkom in Nederland inclusief de kou 😘
  5. ALFRED:
    18 januari 2023
    Welkom in het koude nederland
    Leuk dat je weer iedereen kon laten mee genieten tijdens jullie vakantie
    Op naar de volgende
    En succes met klimatiseren