Een heel mooi eiland en polonaise

15 januari 2023 - Ao Nang, Thailand

Vrijdag de 13e vonden we een mooie dag voor een excursie. We werden om iets over opgehaald door Nancy, onze gids voor vandaag en we moesten in een soort open vrachtwagen met bankjes in de lengte van de laadbak gaan zitten. Er zaten al 2 mensen in maar zij hadden geen groen bandje gekregen, dus misschien gingen zij met de andere gids op stap. We reden de hele straat zo'n beetje door en namen af en toe een afslag naar een hotel en overal werden mensen opgepikt totdat zelfs het middenbankje vol zat. Waren we toch zo een half uur verder. We hadden nog even het idee dat we wel terug zouden lopen maar toen we beseften waar we heen gingen met de auto waren we blij dat we dat alleen tegen elkaar hadden gezegd. Toch maar helemaal terug laten brengen straks. Op de pier werd de groep verder verdeeld dmv bandjes. De groene groep was zeer internationaal. Allemaal verschillende landen over de hele wereld. We krijgen een korte uitleg, 3 stops bij eilanden en we gaan in een lagune varen met onze speedboot. Mooie nette boot met door het lage water wel een enigszins hoge en natte instap. Lang leve de slippers ipv schoenen. Eerst varen we 20 Thaise minuten naar een klein eilandje waar we zo'n 40-50 minuten de tijd hebben om te kijken en te zwemmen. Wij beperken ons nu maar even tot kijken en fotos maken. Op de laatste stop gaan we zwemmen hadden we bedacht. Dan hebben we ook meer tijd om op te drogen :-) Wel leuk eilandje om te zien. Dan varen we 10 minuten verder naar een volgend eiland. Daar krijgen we een door de gids meegenomen nog een beetje warme, lekkere lunch. Dat eiland was omgeven door rotsen, had mooie palmbomen. Erg mooi! En de lunch was lekker. Mooi om te zien, allemaal plastic zakken (formaat kleine pedaalemmer) met eten werd in schalen gedaan, bordjes en lepels erbij en het buffet was geopend. Nadat iedereen klaar was met eten werd het kleine beetje overgebleven eten weer in de zakken gedaan en die gingen samen met de afwas weer terug op de boot. Op naar de lagune. Daar konden we vanaf de boot wat foto's maken en maakte Nancy foto's van ons. Daarna weer beetje snelheid op weg naar Hong Island. Daar konden we zwemmen, snorkelen (maar als je in het water staat en je voeten zo al kunt zien hoeven wij niet te snorkelen 🤣) en een uitkijkpunt beklimmen. We begonnen met het laatste. Aardige klim, ruim 400 treden maar goed te doen op slippers, alleen beetje warm. Wel echt super mooi uitzicht!! 🥰 Daarna afkoelen in de zee, onder het genot van een vers gemaakt fruitsapje opdrogen en toen weer terug met de boot. Al met al geslaagd tochtje!! We relaxen wat op de kamer na terugkomst en daarna fris gedoucht weer op pad. Paar drankjes bij de vaste bar. Ze vond al dat we vroeg weggingen, maar nu gingen we even eten tussendoor en daarna weer terug hadden we bedacht. Dan was het goed :-) We zien een Thais restaurantje met een keuken aan de wegkant, vrolijk vrouwtje in de keuken, man in de bediening met wat lege tafels. Dat ziet er goed uit. Blijkt ook goed. Leuk om te zien hoe de kokkin 1 voor 1 de bestellingen wegwerkt en tussendoor nog even appel schilt voor het kleinkind 😃 Eten was erg lekker. Bij het betalen (ook nog even tussendoor bij de kokkin) spreken we af de volgende dag terug te komen. Terug naar de Dream Bar. Ondertussen al wat drukker. En wat andere wat vastere gasten. Beetje praten met elkaar en af en toe een muziekje uitkiezen op Spotify op de computer op de bar. Ik doe zelfs nog polonaise met een naar Brabant verhuisde Thaise 🤣 Weer een leuke dag!! Nog een weekend hier en dan maandag weer naar huis...