Eerste volle dag in Albanië en nog heel veel te gaan

3 augustus 2022 - Shkodër, Albanië

Nadat we gisteren al beetje kennis gemaakt hebben met Shkoder gaan we vandaag iets verder. Geen wekker, maar toch op tijd wakker... Nadat we uit onze slaapkamer met airco komen, voelen we het al... Het is warm.... Zelfs zo warm dat de was hier droogt tussen 10 uur s avonds en 8 uur s ochtends. We ontbijten buiten in de volle zon, ongeveer 29 graden en gaan dan vroeg op pad naar het kasteel, bekend van de 1e aflevering Wie is de Mol van dit seizoen. Beste klim omhoog, maar naar beneden uiteindelijk nog ingewikkelder want de stenen zijn nogal glad. Maar al met al zeker de moeite waard. En wat een uitzicht.... 😍😍 We lopen terug richting de stad. Bij de bakker besluiten we als lunch een soort van appelflappig iets te halen en een vers brood, ook voor de komende dagen. Het meisje kon enigszins Engels en kwam met goede ideeën. Brood gesneden en "flappen" in 2 verschillende zakjes inclusief servet. Goed geregeld en lekker maar witte kaas ipv appel. Maar lekker van smaak. Na nog wat boodschappen lopen we terug naar ons huisje en lunchen nog wat en dan middagje vrij. Boekje, bedje, gewoon relaxed. Aan het eind vd middag terug naar het centrum om wat te drinken en te eten. Nu net weer terug bij ons geweldige huis, morgen de bergen in. Zonder internet waarschijnlijk dus nieuwe verhalen duren even.